My Heroes

My Heroes

Sunday, April 4, 2010

RIUH PAGI SEPI TANPA DIA

Dua tiga arini sibuk org bercerita ttg pemergian Din Beramboi. Sedih??? Pada mulanyer aku semat dlm ati, wat per aku nk sedih.. Dia bkn sapa2 dlm kehidupan aku. Namun tatkala m'dgr keluh resah pemanggil di radio Era.. aku akui sikit sebyk ada perasaan itu yg menyelinap msk dlm atiku.

Sbg manusia biasa, x kira kita kenal atau tidak setiap berita kematian yg kita trima sedikit sbyk mengundang sifat kemanusiaan dlm hidup kita. Begitu jua dgn Din.

Msh aku igt lg, setiap hari sewaktu aku memandu ke tempat keje, segmen riuh pagi di Era m'jadi halwa telinga. Mmg aku ternanti2 kan drama sebabak setiap pg. Kdg kala segmen itu agak m'jelek kan apabila Din lebih byk b'ckp dr pemanggil. Tp bohong klu aku katakan tiada 1 segmen itu pun mencuri tawaku. Ada kala nyer aku turut tersengih2 sendirian tatkala mendgr celoteh Din.

Lebih gamat lagi tatkala mendgr suara Pak Nil yg mengekek2 ketawa, lantas mengingatkan aku kepada seorg sahabat lama yg murah dgn hilai tawanyer. Sepjg mggu lps merupakan hari yg genting bg aku. Secara x ku sedari aku turut b'doa agar Din sempat sembuh. Namun Allah lebih menyayanginya. Dia pergi jua.

Sedih mengenangkan Pak Nil. Pak Nil yg t'kenal dgn sensitiviti nyer t'byg di mata. Bgaimana Pak Nil akn mengharungi ms di konti tanpa Din?

Bkn aku peminat setia Din.. Malahan Raja Lawak ke 4 tidak aku hiraukan krn adanyer Din. Namun bila dia tiada di alam fana ini, aku begitu terasa sedih. Sudah m'jadi lumrah manusia, sms hayat tidak dihargai namun stlh pemergiannya segala yg prnh dibuatnya m'jd kenangan t'baik dlm hidup.

Untuk Din, semoga dia ditempatkan di kalangan hamba2 Nya yg beriman. Amin.

p/s ternanti2 reaksi PakNil esok pg.

3 comments:

  1. betul kat ako linda,,once kalau seseorg tu dah tkde br kita rasa kehilangannya..bila aku tau yg Arwah Din meninggal aku tkde le rase sedih sgt..tp td waktu tgk Melodi kat tv meleleh gak air mata ni..moga2 arwah dicucuri rahmat olehNya.Confirm PakNil terasa kehilangannye..

    ReplyDelete
  2. sifu....letak gambo b/groud lain leh tak..aku terbungkang bijik mata aku nak mmbaca artikel ko ni..hehehe..jgn mare arrrrr.....bab Arwah Din...mmg ler..walaupun dia kdg2 lawak merapu tp perginyer mmg terkejut sgt..bak kata pak aznil...pergi tanpa pesan...mcm mana ler family dia nak lalui kehidupan tanpa dia...

    ReplyDelete
  3. ami, b/ground dia wat mata ko silau ker?

    ReplyDelete