My Heroes

My Heroes

Monday, April 12, 2010

Crash of the titans

Ptg smlm kita org g jusco bkt raja. Asalnyer nk redeem voucher yg aku dpt ms g digital mall bln lps kat focus point. Mula2 aku maleh le nk g sbb bdn dh start rs x sedap. Tp dek krn dh janji ngn adik2 aku, ezan n ayu, so t'paksa ler tunaikan gak.

Igtkan blh redeem mcm tu jer. Rupa2nyer kne tggu dorg pggil ler plak. Leceh ler mcm nih. Nnt kena g blk jusco. Bkn dekat. Sbb skjap jer antar voucher tuh, so ada byk ms lg leh. Alang2 kat sner, hubby aku ajak tgk wayang. Ops!!! bkn aku ngn hubby aku jer.. msti ler ngn 2 hero kami n 3 org adik aku (ezan, ayu n lina) n future husband lina (jd ke x ntah ler).

30 minit yg pertama aku tgk Airel terpaku n t'pana tgk skrin bsr kat depan dia. Hehehe... maklumler 1st time dia tgk wyg. Cite apa? Tgk ler keratan tiket kat bwh nih.


Pastu msk 30 minit yg ke 2, dia dh x senang duduk. B'sembang ler dia. Ke hulu ke hilir. Kaki ats kerusi org depan ler. Cite best tp aku x concetrate dh. Risau dia nih ganggu org len. Bak kata ezan kat aku sblum cite b'mula " org len bwk couple, keknda sorg jer bwk fmly". Huh!! nk wat mcm mne. Nk g b'2 x sggup lak tggal ank2. Mak bapak hu ha hu ha kat luar, ank2 lak t'kurung kat umh. X sggup den.

So aku n ezan try pujuk dia. Jgn bising.. nnt org mrh. Tp perduli apa dia. Still lg wat mcm umh sndri. Tp xde ler dia ckp kuat2.. cuma setakat dgr 1 dewan jerk.. hahaha.. Pastu blh lak si Airel ni follow ckp pelakon tuh. t'jerit2 pggil perseus ikt dialog org tuh. T'dgr gak suara2 org ketawa bla dgr dia ajuk pelakon tu ckp.

Bila bab kala jengking dtg menyerang.. Si airel mula ler mengomel " byk nyer.. byk nyer ". Bla ada ular, dia ckp " bsr nyer.. bsr nyer". Lantak ko ler Airel. Dorg nk mrh. perduli apa aku.. Aku byr duit tiket ler..
Gambar ini sblum cite start. Msh dlm kawalan.
Ckt pndgan aku ttg filem nih, bg aku cite ni blh merosakkan akhlak kita tau. Ada unsur2 agama kristian dlm cite nih. Ttg zeus n mcm2 lg. Tp klu niat kita hya nk tgk p'tempuran tu ok ler. Best tgk cara dorg b'tempur. Klakar pun ada gak.
Utk2 bdk 18 thn ke bwh mmg x sesuai cite nih. msti korg ckp abis tu sapa soh aku bwk ank g tgk wyg kan? Aku xtau pun cite tu ada unsur2 keagamaan. Lgpun sblum kitorg bli tiket, kitorg tnya dlu blh bwk msk budak kecik ni ke x.. dorg kata blh. Kitorg roger jer ler.
Watever pun, ini 1 pengajaran wat aku. Next time kena b'hati2 ckt pilih cite klu nk bwk bdk2. Kitorg smpai umah dkt pukul 11. Aku lak cuma mkn tghari jer, ptg tu waktu dorg mkn ptg, aku cuma hirup teh pns n tomyam jer.. Mlm tu pun menu yg sma aku pilih, sbb bdn dh flat sgt.
Arini mc sbb hidung dh berair. Mata ler pedih. Bdn skjap pns skjap sejuk. Huhuhuhu..

3 comments:

  1. bestnyer dapat tegok wayang....aku dah lama tak masuk panggung...citer tu best tak???

    ReplyDelete
  2. Best tu mmg best. Lg best klu blh concetrate kat skrin bsr tu je.

    ReplyDelete
  3. perghhh... my favourite song from westlife.. u raise me up!

    ReplyDelete