My Heroes

My Heroes

Friday, April 16, 2010

NYARIS2 JER MLM TADI...

Smlm ms aku nk msuk tido.. t'igt laks air panas dlm termos dh abis.. so aku pun isi air dlm kettle electric n on suis. Sementara tunggu air tu msk, aku g bilik air nk ambk wudhuk. Ms aku melintas dr bilik air msuk ke bilik, aku t'bau ada somethings t'bakar. Aku biarkan jer.. sbb dh 2,3 ari aku duk t'hidu bau yg sama.
Abis jer solat, air yg dh msk tu aku isikan dlm termos, bau tu msh ada n mmg kuat. Bla nk melangkah msuk bilik, hati ni tetiba bgaikan tergerak nk off sume socket n cabut plug sblum tido. Aku pun x jadi msuk bilik tido.. aku g kat dapur balik. Ms aku nk off socket, aku terasa bahang panas. Napa lak pns nih. Pastu aku tarik ler plug. Pegang jer panas tu terasa kat plug tuh. Aku pun tgk plug tu dekat2..
Nk tau apa yg aku nmpk???? Tgk sndri gambar kat bwh....



Aku ni bkn arif sgt psl electric nih tp klu mcm ni pye plug aku rs dh tentu akan mengundang bahaya. Mne tau tetiba aku trus jer tido mlm td n x off socket tu. Korg rasa apa akan t'jadi???
Blh rentung aku ank beranak dlm umah kot. Mne kan tidak, klu t'bakar skali pun mcm mne ler kitorg nk kuar. Umah flat ni bkn ada pintu blkg. Hmmm... mintak dijauhkan lah.

Aritu pun prnh t'jadi skali.. Socket kat dlm bilik meletup. Nsb bek meletup ckt jer.. ms tu aku nk on socket ler. Tetiba jer meletup. Klu aku x cepat tarik tgn mau hancur tangan aku.. blh ker? Ntah ler. Aku men agak jerk. Trus xde elektrik ms tuh. T'paksa ler aku tido kat umh yoep aku. Nsb bek umhnyer ngn umah aku x jauh sgt. Huhuhuhu..

Sedih betui bila kenangkan duk berjauhan ngn laki nih. Sume risiko tgg sendri. Dibuatnyer org pecah msuk umah ker, umah t'bakar ker, sume aku yg kena hadapi sendri.

Klu laki org len beriya2 nk bwk ank bini pindah duk ngn dorg.. Laki aku nih len lak pesyen nyer. Dia lg suka duk bujang. Xyah nk bgn tghmlm wat susu ank. Xyah pening2 kepala pkr psl sekolah ank. Byk lg ler. Hmmm... Ni kena bukak 1 story kat TTFMH nih.

Xyah ler aku cite pjg lebar.. Nk tau apa yg aku rs??? Letakkan diri korg kat tmpt aku. Pikir ler sndri. Aku xnk ckp sbb aku t'lalu takut ngn gmbr kan situasi aku sbenar2nyer. Xblh nk cite sume kat cni.

K ler.. Doa2kan ler aku dan ank2 sentiasa dilindungi Allah.


PS Hati aku kat TTFMH

4 comments:

  1. bab elektrik ni bahaya weh!!!! sblm tido pastikan cabut soket yg tak guna,,,sabo jer ler demi anak2 kena kita wat keje lebh cikit..huhuhu

    ReplyDelete
  2. aku pun bab2 elektrik mmg fobia pun..
    pantang ada bau terbakar mesti aku g check..
    jiran bakar sampah pun aku ingat umah yg terbakar!

    ReplyDelete
  3. Perghh...Menakutkan....Aku bab api2 nih...Ngeri!!!

    ReplyDelete
  4. Insyaallah.. aku akan lebih berhati2 next time. Yg selebihnyer tawakal jer..

    ReplyDelete