My Heroes

My Heroes

Thursday, April 1, 2010

AIMAN DPT RM2 DR ORG YG X DIKENALI

blk keje td, sesampai kat umh, aiman trs cite kat aku. Ms dia on the way nk g sekolah agama, ada seorg lelaki yg dia x kenali bg RM2 kat dia. Katanya tnpa dia sedar, dia ambk trus duit tu. (blh caya ker?). Ms tu dia kayuh basikal sorg2 sbb 2 org kwn yg slalu bersama2 dia g sekolah dh tinggalkan dia (apa pye kwn ler). Katanya lg, lelaki tu naik motor besar warna hijau.

Ms lelaki tu bg duit kat dia, lelaki tu b'pesan soh aiman blajar rajin2. Kata lelaki tu lg, bla dh pandai, klu jumpa lg, dia akn bg duit lg. Aiman kata sblum tu lelaki tu turut bg 2 org kwn sekolah aiman duit dgn amount yg sama aiman dpt.

Blk dr sekolah agama, lelaki still ada kat c2. Tp kali ni, ada 3 lg kwn lelaki tu. sorg prempuan dan 2 lg lelaki. 2 org lelaki tu pun naik motor besar. 1 warna merah n 1 lg warna biru. Perempuan tu lak membonceng motor warna merah.

aku cite plak kat hubby aku. 3, 4 kali dia kol aku. Nmpk sgt risaunyer. aku pun naik risau dibuatnyer. Mana kan tidak, klu betui ler kata Aiman.. dia ambk duit tu tanpa sedar.. itu dh kes naya dh tuh.. Takut plak lelaki tu ajak Aiman nek motor dia. Konon2nyer nk bwk Aiman rounder2.. Klu dia guna pukau mcm mne. Msti Aiman follow jer apa dia ckp.

Aritu aku ada t'bc kes culik yg b'laku area pandamaran nih.. Tp bdk prempuan tu smpt melarikan diri. Jgn ler benda2 mcm tuh b'laku kat ank2 aku or ank2 buah aku or ank2 kengkwn aku.

Sbg mengelakkan benda buruk berlaku, hubby aku ckp esok bg Aiman cuti tanpa mc.. Hish!! klu mcm ni ler.. jwbnyer ari2 Aiman ckp dia dpt duit dr org luar. Tp klu x wat mcm nih.. tkut plak lelaki tu dh mark Aiman. Xper ler. Demi keselamatan, bg ler dia cuti esok.

Korg bygkan, knp org tu suka2 jer nk bg duit kat bdk2? Apa niat org tuh?

Ya Allah, selamatkanlah anak2 ku.. Amin....

3 comments:

  1. bahaya tu...hati2. pesan kat aiman jgn layan org yang tak kenal..skrg ni bkn kira budak pompuan ,budak lelaki pun jd

    ReplyDelete
  2. canteknyerrrrrrrrrrrrrrrrr.......cayak la sifu..hehehe

    ReplyDelete
  3. ahak3.. tenkiu gak kat my sifu..

    ReplyDelete