My Heroes

My Heroes

Tuesday, May 4, 2010

YANG MANA SATU IDAMAN KALBU

Baru2 nih aku dpt duit kutu. Brp ratus biarlah rahsia. Hajat ati mula2 aku nk bli mesin jahit. Kononnyer nk blajar m'jahit. Nak wat langsir sndri. Nk blajar wat baju kurung sndri. X pyh tempah2 lg dh. Klu dh xpert nnt, blh ambk tempahan. Klu resign ada gak side income. Hati dh b'kobar2.. Smgt pun dh ada.


TAPI ..............

Hati aku tetiba jer beralih arah tatkala mengenakan rantai tangan ni baru2 nih. Alahai.. kena ler plak ngn pergelangan tangan aku yg kecik nih. Aritu tnya rege nyer rm 1k lebih. Td secara kebetulan nk smbung blk rantai leher aku yg putus, so aku g lg kedai emas tu. Tgk rantai tgn tu still ada. So ambk kesempatan ler snap gambar sekeping dua.. Klu xdpt, blh ler wat kenang2 an. Bla tnya rege nyer blk dh nek rm 100 lebih dr rege dlu.

Skrg nih mula ler aku berbelah bahagi.. Mne satu nk bli. Duit cuma ada cukup2 utk bli 1 brg jer. Nk mintak sponsor dr hubby aku, dia dh berabis beribu bli hp xperia tuh. Malas nk menyusahkan dia lg. Klu blh mmg nk bli pkai duit sndri. Hiss!! mcm mne nih.. Ada idea x?
Actually aku takut klu aku bli mesin jahit, plan aku x b'jln spt yg dirancang kesudahannyer mesin tu jadi besi buruk jer nnt.
Klu aku bli rantai tgn plak, mmg aku xkan t'ikat dgn mne2 planning tp yg x bestnyer rantai tgn tu akn jd mcm tu jer. Hanya perhiasan semata2.
Aduih.. Yang mana satu nih??? Tolong ler..
Yang mna satu idaman kalbu
Tidak tertahan menangung rindu
Mungkinkah harga beribu2
Atau hanya separuh duit kutu

No comments:

Post a Comment