My Heroes

My Heroes

Friday, May 14, 2010

HANTU??? PERCAYA @ TIDAK???

Korg percaya hantu x? Aku?? Maybe aku percaya kot.. Sbb apa klu dh asyik nmpk kelibat ia lalu lalang dlm umah aku mne blh ckp x percaya.

Tp ntah ler.. maybe mainan perasaan gak kot. X kisah ler apa korg nk ckp. Tp aku nk story ckt psl benda2 nih yg dh brani tunjuk diri dpn aku. Wlaupun x face to face tp aku tau ia ada.

Sejak menjak ni ntah ler.. umah aku tu rs semcm jer. Msk jer pukul 11 sure aku nmpk something b'legar2 kat dlm umah. Tp skjap jer ler. Klu aku duk kat ruang tamu, kelibat ia ada kat dapur. Klu aku duk kat dapur, ia pasti ada kat ruang tamu.

So aku maleh nk riuh2.. sharp2 pukul 10 mlm aku ajak ank2 aku msuk bilik tido. bg ia take over plak ruang depan. Maybe turn ia time tu. bkn aper maleh nk berebut ngn ia. takut nnt aku gak yg ssh. N aku akn pastikan aku tido dlu dr dorg sbb klu dorg tido dlu dr aku.. pastinya aku x blh tido.

Dlm bilik tido tu plak, kekdg aku nmpk "girl" duk kat birai katil aku tuh... Rambut pjg tutup muka.. Hiss.. Slalu aku pujuk ati.. Aku ckp xde apa2 maybe mainan perasaan jer tuh. Tp kekdg tuh klu aku psg rakaman ayat2 suci kat hp aku sblum tido, bdn ni rs semcm.. kekdg m'gigil bulu roma nek cantik nyer..

Baru2 nih, aku nk t'kencing sgt2.. slalu klu dpt aku tahan aku tahan smpai pg.. ni ntah mcm mne x blh tahan dh.. Si Airel pun turut merengek2 nk susu. Mau x mau aku bgn gak g dapur. msti ler 1st aku g bilik air dlu.. ntah mcm mne ms nk tolak pintu bilik air, aku nmpk kelibat hitam follow blkg aku.. Ms tu Allah jer yg tau betapa b'derau nyer drh aku.. Aku toleh blkg.. x nmpk apa2 pun. Aku pujuk ati lg, aku ckp maybe byg2 aku sndri dek t'kena simbahan chy dr dapur. tp pelik x peliknyer ada 2 byg ms tu. Lps aku toleh tu byg2 yg tggal cuma 1. wallahhualam..

Part aku plg benci bla kena bgn bancuh susu kat Airel. Slalu time Airel nk minum susu dlm pukul 4 pg. Dr pukul 11 hingga pukul 6 pg, waktu tu ler yg paling aku x suka.

Tp aku tau, aku kena branikan diri demi ank2. Aku slalu b'doa agar Allah lindungi aku n anak2 sepjg mlm ni hgga mlm esoknyer. Begitu ler seterusnyer. kekdg aku takut gak klu2 aku kena histeria ker.. apa ler nsb ank2 aku. Mintak dijauhkan ler.. Xmau jd mcm dlm metro baru2 nih, yg hubby tu tores tutt wife dia sbb ada bisikan menyuruh dia wat mcm tu.. Skali lg mintak dilindungi ler..

Terpulang ler korg nk caya ker x.. Tp apa yg aku cite ni adalah pengalaman aku. Xyah ler nk nasihat soh cari org bersihkan umah.. sbb aku dh ckp ngn hubby aku dh.. xde action pun. Maybe dia x caya kot. ssh nk bg org percaya klu dia x alami sndri. 1 ari nnt klu t'jd apa2 bru dia tau.

Yg penting skrg nih keselamatan aku n ank2.. apa ckp org tolak ke tepi.

1 comment:

  1. bebayang tu..kdg2 aku pun rasa, tp aku anggap mainan perasaan aku jer...cuba ko baca qur'an mlm2...tak pun ko kuat volume bila ko dego ayat2 al-qur'an. tp kalu aku ditempat ko mesti aku masukan siap susu n plus air dlm bilik...hehehe

    ReplyDelete