My Heroes

My Heroes

Wednesday, May 26, 2010

AKU KELIRU!!!!!

Apsal ler aku jd mcm nih..? kekdg xcited kekdg x.. hati nih b'belah bahagi antara ndak ngn xndak..
Aku ni sbenarnyer klu sebut psl kerja, aku rs aku b'syukur sesgt krn aku ada income sndri. blh bli apa yg aku nk dgn duit aku tuh.. wlaupun aku jrg b'belanja.. bkn kedekut tp berjimat. Duit mmg x jd hal dlm kehidupan aku.. 100% perbelanjaan aku, hubby aku support. cuma klu nk shopping jer aku pkai duit sndri.. itu pun kekdg jer.. slalu klu nk shopping pun aku mintak ngn hubby aku. so keje or x keje x jd halnyer bg aku.. wah! terlebih sudah..

itu klu sebut psl keje.. tp klu sebut lak psl keje2 nyer.. aku jd betui2 tension.. keje byk weh.. aku ni jenis x suka simpan2 keje.. kena siapkan ontime.. tp bla x blh buat ontime aku mula give up.

mcm smlm, ms jumpa bos aku, dia nchat kat aku supaya buat saja apa yg blh.. lebih kurang mcm tu lah.. tp aku bkn jenis mcm tuh.. klu blh sume benda aku nk buat.. nk settle kan cpt2.. x suka simpan2.. hati aku akn tenang klu sume keje dh siap di filing.. itu ler aku..

korg bygkan ler betapa bz nyer aku smpaikan aku takut nk minum air.. eh!! apa kena mengena air ngn keje yer x? meh cni aku xplaint ckt.. air byk memain peranan dlm kehidupan bekerja aku.. mcm mne tu eh? aku ni ada mslh pundi kecil.. klu aku minum air, x smpai 10 minit aku kena g tandas.. so bla dh berulang alik g tandas x ker ganggu ms keje aku.. so sbb xnk keje aku t'jejas, aku kurangkan minum air.. bla dh kurang minum air, kena lak kurang b'ckp sbb aper? ulser dah beranak pinak dlm mulut aku.. huhuhuhuhuhu...

8 jam bekerja bg aku mmg x cukup.. maybe aku t'lalu obses ngn keje kot. maybe ada di antara korg yg ckp.. kata bz tp slalu on9 le plak. weh korg!! aku on9 jer ler.. bkn ganggu keje aku pun.. bkn aku duk b'chatting je.. bla penat kejar keje.. aku alihkan perhatian aku ckt kat web2 tu.. sekurg2nyer release ckt kepenatan aku... pastu aku smbung blk keje. penat bdn xper lg.. ni penat otak..

sbb aku x blh nk handle keje.. aku nk resign wlaupun aku syg sgt dgn Triship Int'l nih.. syg ngan staff2 dia.. (blh caya ker?) betui.. wlaupun mulut marah2 tp aku syg dgn sume org.. syg ngn bos aku yg sejak menjak ni phm sgt dgn situasi aku.. maklum ler aku jrg wat hal kat tmpt keje..(iye ker?) argh!! lantak ler puji diri sndri.

tp bos pujuk jgn berhenti walhal hati aku dh kat umah.. pagi nih aku bgn dgn t'mangu2 sndri.. aku igt blh ler aku jd surirumah, uruskan rumahtgga sepenuhnyer.. aku bebas tanpa bebanan keje kat luar.. aku sndri x pasti apa yg akan aku putuskan.. huhuhuhu..

1 comment:

  1. wah syok la ko ek....pol support ko.gaji untuk diri sendiri jerk...

    aku ni ha...sedih jerkkk..gaji aku langsai hutang jerk memanjang.bayar yuran,taska bagai...huhuhhuhu...kekadang tu sampai bercatu nak berbelanja untuk diri sendiri...bila sampai masa aku sesah gak duit yeop...heheheh...adat ler laki bini kena saling bantu membantu.

    niat di hati mmg nak berhenti kerja.tp bila difikirkan balik mampu ker yeop langsaikan sume perbelanjaan rumah seorg diri...??sian plak aku tengok.tu yang trus batalkan niat nak jadi suri rumahtangga.

    ReplyDelete