My Heroes

My Heroes

Tuesday, May 25, 2010

3 IN 1

mcm mne nk start cite aar.. Ntah ler.. pg2 mcm ni idea still tumpul lg. xtau nk bukak ayat mcm mne.. Actually aku nk cite brg2 yg aku dpt dlm tempoh sebulan ni jerk.. bkn nk menunjuk2.. saja nk kongsi hidup.

1st, aku dpt hp nih.. korg pun dh tau kan??? story ckt psl hp ni.. actually sbb yg guna nyer org buta teknologi so hp nih dh 2x msuk kedai.. last week jer bru dpt blk. tu pun still ada problem. nasihat aku kat korg... xyah ler cari psl nk bli hp mcm nih.. m'bazir duit jer.. huhuhu..

tp dgn hp nih wlaupun conditionnyer x brp nk betui, aku still blh berlagak.. hahahaha.. td ckp xnk b'lagak.. bkn nk b'lagak ngn korg ler. Aku ni aar klu g kedai hp n tnya ada casing ker (mmg aku nk bli casing), salesboy or salesgirl kat c2 sure geleng2 kepala n bisik2 tgk hp aku. wlaupun aku xtau apa yg dorg bisik2 kan tp msti dorg kagum tgk hp aku. hahahaha.. bodoh pye statement.. (nk pujuk ati sndri sbb hp dh x brp nk betui)


2nd - aku dpt benda yg slama nih aku idam2kan.. benda ni mmg aku nk sgt2.. dh b'tahun2 dh. Mula2 mmg pkai duit aku bli benda nih.. tp aku claim kat hubby aku.. hehehe.. dgn senang ati pastu dia byr blk full amount.. (senang ati ker?)

Mesin jahit ni bru skali jer aku guna.. itu pun just nk test jahit. mmg hampa sbb jahitan ngn betui2 x kemas.. benang x t'kait. Ada dh akak blok sblah nk tlg adjust kan apa yg patut.. tp x berkesempatan lg ler nk jemput dia ke rumah.. xper ler slow2..

3rd - ni aku dpt ahad lps. Actually x m'hrp sgt pun dpt benda nih.. camera kat hp aku still lg blh b'fungsi. Aku ni suka 2 in 1 jerk.. x susah2 nk angkut. Ari ahad tu hubby aku bwk aku n ank2 g digital mall, katanyer nk survey camera. Dia cukup b'kenan ngn camera nikon d5000 n canon 550d.. argghhh ye le kot model2 mcm nih.. yg ada zoom2 tuh.. aku pun dh lupa.. byk sgt camera yg dia test snap..

tp aku ckp ngn dia aku prefer yg lebih kecik.. senang nk kelek ke hulu ke hilir.. letak dlm handbag pun dh ok.. klu dia nk bli camera mcm tu, bkn x blh.. tp mkn space maa.. begnyer sure bsr..pastu hubby aku tu bkn nyer jenis yg suka snap2 gambar nih.. xtau ler klu kan tetiba2 jerk dia ada hobi baru..

So dia tnya aku minat yg mne.. aku tunjuk ler ala2 mcm olympus tu (betui ker ejaan dia mcm nih).. sorry aar klu slh.. hubby aku pun ambk ler sony.. hmmm sony lg.. (tau ler keje kat kilg sony-sume benda dia nak bli sony).. aku nih bkn jenis yg tau kualiti. so akur jer ler.

Lps process p'byran ms nk kuar sekali lg hubby aku ckp.. dia akn ambk gak camera nikon or canon yg dia minat tuh.. huh!! apsal ler x ckp awal2.. klu aku tau dia nk gak camera tu, bek dia bli trus apa yg dia nak.. wat per nk m'bazir duit ye x? ni klu dia bli gak.. wat per camera byk2 kat umah.. xkan ler nk duk face to face, dia tgkap gambar aku n aku tgkap gambar dia lak.

rs2 nyer bulan nih byk betui duit dia berabis wat aku.. eleh.. korg msti pkr nyer.. syg betui dia ngn aku ye x? psl tu aku no komen.. sbb bg aku kasih syg yg aku nk bkn berupa wang ringgit cukup ler sekadar perhatian dia, kesetiaan dia n paling penting aku sentiasa di samping dia.. tp klu dia dh nk bg aku accept jer.. rezeki jgn ditolak..

Aku pkr2 blk.. wlaupun dia hubby aku, segan lak rasanyer m'habiskan duit2 dia nih ke jln yg x sepatutnyer.. bkn aper aku xmau terhutang budi lama2 t'gadai body.. eh!! blh ke plak mcm tuh.. hehehe..

maybe bulan ni bulan kelahiran aku kot.. so x putus2 aku dihujani hadiah2 dr dia.. wah2!! romantik ler konon.. kita tgk ujung bln ni apa yg dia nk bg lg kat aku.. tulus ikhlas dr ati aku.. aku xmau apa2 dr dia lg dh.. cukup ler skadar sejambak mawar merah.. ( i like that) dan sekeping kad.. n tmbh 1 lg.. mkn2 utk hari jadi aku nnt itu bkn utk aku tp dh jd tradisi kami adik beradik.. cukup ler tu ajer.. dh xde benda yg aku nk lg dr dia kecuali 3 benda yg aku sebut td.







4 comments:

  1. btoi ler kata atok poyo tu...Hubby ko dok piker brp byk ko dah hbs kan duit dia..hahahahhaha...
    jangan mare..nanti tergadai body yg dah siap di gadai...ahak3....
    apa2pun u so lucky.....

    ReplyDelete
  2. tu le psl.. mcm tau2 jerk.. atok poyo tuh... hehehehe

    ReplyDelete
  3. lucky??? one side maybe yes another side who's know... cewah!!!

    ReplyDelete
  4. apa bengap bebenar ko x nak dslr.....aku dok kecek kat yeop nak gadget tu still x dapat,ni ko x nak plak, nak yang comel loteiii....hisssss....rugi wo....

    ha...dah de mesin jahit tu rerajin le menjahit.jangan ko wat display plak...

    ReplyDelete