My Heroes

My Heroes

Monday, May 17, 2010

AKU DAH BOSAN!! AKU DAH BOSAN!!!

Last week, aku letak surat resign. Aku nekad xmau keje. Wlaupun separuh hati aku berat nk lpskan jwtan aku nih.. tp separuh ati lg x sggup menanggung tekanan keje yg x surut2.

Eleh.. korg msti ckp mne2 keje sure ada tekanan kan... Mmg ler tp depends pd org yg hadapinyer ler tuh.. So smpai 1 tahap aku mmg x blh b'tahan. X larat sbb kena wat keje sorg2.. Itu jer reason aku.

Aritu bos pujuk gak.. dia kata dia akn ambk sorg asisstant aku. Tp bkn skrg. Maybe bulan 6. N dia promise gak nk settle kn masalah aku yg 1 tuh. Tp aku betui2 xde mood nk keje skrg nih. Dlm kepala aku cuma ada 1 jer. Nk duk umh. Nk kemas umah tiap2 ari. Nk basuh kain baju.. nk sidai, nk lipat.. nk sapu smpah.. nk mop lantai.. nk masak.. nk jg airel.. nk lebihkan tumpuan pd p'belajaran aiman. Sumenyer b'kisar psl kat umah. Xde pun kat opis.

Ntah ler nk ikutkan notis tu.. ada 3 mggu lg jer aku keje kat cni. Tp knp bos xnk cari lg penganti aku or bos pkr aku accept ker dia pye tawran td tuh.. Aku betui2 xde mood nk keje skrg nih..

Klu kat umh, bestnyer wktu2 nih tido.. bestnyer... klu bosan2 aku surf intenet.. xpun belek2 lg mesin jahit aku tuh.. or baca novel.. xpun aku sibukkan diri susun atur umh.. klu rajin aku blh g rayau2 kat supermarket.. best kan?? best kan??

3 comments:

  1. best tu mmg best tp lama2 jemu weh!!!!!!!!
    kalu ko resign ni blh ler pindah ikut hubby...ko tak terikat dah...anak2 pindh sekolah la....100% bekerja utk family tercinta...

    ReplyDelete
  2. biasa ler bosan tu akn dtg gak akhirnyer.. klu dh bosan kat umah cari keje ler lg.. hehehe..

    hubby aku ckp skrg ni ada p'binaan highway dr bangi ke klang.. (ntah betui ntah idak).. so dia akn ulang alik jika dh siap.

    ReplyDelete
  3. pastu perabih kan duit pol..hahahaha....fikir bebaik sebelum nak jadi housewife..

    ReplyDelete