My Heroes

My Heroes

Monday, June 4, 2012

PROJEK BAKING MEMANJANG

 Dah lama sbnarnyer aku nk post gambo2 projek baking2 aku nih.. tapi disebabkan line ujung bln yg agak slow, maklumlar 24jam asyik duk on9 jer, maka idak lar dpt aku laksanakan.. sejak menjak duk umah separuh masa nih, intenet xsampai 10hb dah over quote. kalau push gak upload gambo, jawabnya berjam2 lar nunggu nyer. 

so dah ada kesempatan ni, layazzz jer lar ye, gambo2 yg x seberapa nih.. 

 
yang ni asalnyer nak wat BUTTERFLY RAINBOW CUPCAKES.. tp bla dah baking tgk cupcakes nyer moist plak. aku cukup xsuka moist2 nih.. ilang mood nk wat butterfly nyer.. perabih mcm nih je lar..

cupcakes kat atas ni namanyer OREO CUPCAKES. aku nk try test wat buttercream. so sajerk carik resepi yg simple2.. cupcakes nih mmg sedap. n buttercream aku pon m'jd gak... hehehe.. siyoknyer.. tp nk deco tuh idak lar pandai.. main haruk jerk.. 1st time katakan..


kek kat atas nih aku wat ms besday aku.. sajerk2 makan anak beranak. kebetulan stok hasil baking2 aku dah xde dlm peti ais.. so wat lar ckt.. KEK COKLAT KUKUS ni mmg sedap.. Aku suka.. anak2 aku pon suka.. tp toping nyer plak wat spoil. Slalu aku guna coklat bar, kali nih guna coco powder.. pahit nauzubillah.. brp kali aku adjust letak susu byk2.. kesudahnya kemanisan lar ckt.. tp bla dah duk lama2 dlm peti ais.. abis gak..

gambo ni aku copy n paste dr fesbok SIL.
 
Pavlova ni plak aku wat utk SIL aku. Kali kedua dia mkn pavlova hasil air tgn aku nih. Actually sbb adik2 aku yg lain pon kepingin nk merasa pavlova ni, maka wat skali lar ye.. kena share2 lar cost bahan2nyer.. bhn2 lain mcm telur, gula, whipping cream n anggur aku blh sponsor sbb mmg ada stok kat umh, tp bab buah2 yg lain tuh kena lar mintak hulur2 ckt..

Yang nih aku wat smlm.. dah lama nk wat resepi ni sbnarnyer.. DEVIL'S FOOD CHOCOLATE CAKE.. rasanyer??? bagi aku xsuka coklat ni, komen aku sedap gak lar.. makan skjap pastu nk nyambung mkn lagi. ni slide yg ntah keberapa aku abiskan.. kek2 berasaskan coklat nih mmg kegemaran ank2 aku.. so mmg aku simpan stok dlm peti ais. kejap2 dorg mkn.. kejap2 je abisnyer..


Ni jer yg aku wat beberapa minggu nih.. ikutkan ati mmg nk buat hari2 tp kena control nafsu gak.. nnt bil elektrik melambung2.. hubby aku start aku rajin baking2 nih duk jeling2 jer bil elektrik. Paham2 udah lar.. aku kalau sehari xwat apa2, mula lar sakit kepala lar, sengal2 badan lar.. ni pon dah ada perancangan nk wat cookies sbb hubby aku x mkn sgt kek2 nih.. kalau cookies tgh pns2 dia ngap... nnt biar stok kek aku abis baru aku baking yg laen..



p/s adik aku sarankan aku amik loan bukak bakery.. hamboiii... sampai ke situ dia pike.. blum terpike aku nk bukak bakery.. cuma skrg nih angan2 aku nk dapur bsr ckt je.. senang nk wat keje.. kalau dah nk dapur besar tuh tandanyer apa??? sndri pike lar.. nnt aku post kan gambo hadiah yg aku dpt sempena besday aku baru2 nih.. xbyk pon kali nih.. huhuhuhuhuhuhu..

No comments:

Post a Comment