My Heroes

My Heroes

Monday, June 4, 2012

ICE SKATING

cuti sekolah dah seminggu berakhir.. kemana kita bawa ank2 kita mengisi kelapangan ini. sekali skala bawa ank2 makan angin tiada salahnya.. mereka juga perlu waktu untuk menenangkan fikiran mereka. siapa kata ank2 tidak stress.. anak2 meragam, merengek, tak mahu dgr kata dan nakal juga menunjukkan mereka juga mengalami stress.. fakta mana nih? ni fakta aku.. hahahahah

ok lah cakap berjela2 tapi kemana aku bawak ank2 aku berjalan2 cuti kali nih???? non ado.. tiada planning nk g mana2.. memandangkan si abg dah merasa g camp.. so kitorg laki bini cuma bawak 2 putera tu ke sunway piramid je.. main ice skating. ini merupakan kali kedua kami main ice skating dlm tempoh terdekat nih. gian lar tuh..

1st time pergi bln lepas, idak lar teruk aku jatuh tersungkur. kali nih aduyaaaaaaiiii.. sampai ke hari nih duk sengal punggung.. mula2 tuh cantik je aku menapak atas permukaan ais yg licin tuh. dah separuh gelanggang aku terokai dgn bertatih2.. tup2 sorg budak chinese langgar aku dr belakang.. sikit punya laju dia meluncur tup2 aku jd mangsa dia. waaaaaaa... terduduk aku jatuh.. tp ms jatuh tuh, zaaaapppsss aku tertendang plak org kat depan aku.. seb baek dia xjatuh sama.. suar jeans aku xyah cakap lar lencun. but bukan tu jd mslhnyer.. mcm mana aku nk bgn? tu yg aku risau tuh.. adik aku yg dua org tu duk t'jerit je.. nak tolong??? alahai dorg pon 2x5 ngn aku gak.. berpaut kat dinding je sepjg ms..

dalam aku terkial2 nk bangun, ada lar tgn gagah perkasa duk memaut aku dr blkg.. intai ckt sapa kah penyelamat aku tuh.. alahai siapa lagi.. dah tentu lar hero 'sasa' aku tuh.. cemas gak dia.. duk ulang tanya kaki sakit ker, kaki sakit ker? kaki idak sakit bang.. punggung i nih haaa.. blh retak tulang pinggul bang.. seb baek aku blh bergerak mcm biasa.. dia pon ngajak lar aku meluncur kat tengah.. kat tepi bahaya katanya, sebab sume org fokus kat tepi.. beralih lar kitorg kat tengah.. Aiman dah cekap meluncur. Airel pon blh tahan dah pandai mengimbang badan.

kali kedua jatuh, bla part somi aku ngajo aku meluncur. ceh ckt pye laju dia memimpin aku.. sedar2 dah terduduk gak. nak meluncur ni btoi2 aku xtau. dah byk kali somi aku ajo step dia, aku still lae xblh nk practise. si ayu yg 1st time main ice skating pon dh blh ckt2.. aku aku cekap jalan bertatih2 ats ais tuh.

jatuh kali ketiga, bla memandai2 sndri nk meluncur.. haaaa.. hamik ko, dh xblh nk wat gak.. sapa plak yg bantu aku?? budak2 baya aiman.. weh!! teragak2 aku nk berpaut kat dorg.. kecik sgt. tp dpt gak aku bgn berdiri dgn bantuan bdk2 tuh.. kata aiman, sampai 6 org nak tolong angkat ammy.. hehehehe.. ICE POLICE???? sepjg aku jtuh, ntah mana dorg g tah..

hah.. tu lar pengalaman aku main ice skating.. 1 bdn sakit dan sengal2.. tp bkn bermakna aku dh serik.. xmungkin.. ujung bln nih g lae.. sronok gak.. ank2 pon sronok.. so klu dah aktif main lasak2 mcm mne nk tmbah ank??? kalau aku ngandung, xde hrpan lar nk maen ice skating lg. so bio aku enjoy puas2 dlu, baru lar plan nk tmbh bilangan cucu mak abah..

No comments:

Post a Comment