My Heroes

My Heroes

Wednesday, June 6, 2012

MACAM X CAYA JE

prnh x korg b'depan dgn keletah ank2 yg xprnh korg duga. maknanyer lebey kurg mcm ank2 korg wat sesuatu yg korg x prnh t'pike dorg akn buat. point bkn pd keletah nakal ye. kalau bab2 nakak tu mmg xyah ckp lar. msti prnh kn.

td airel wat surprise kat aku. lps je mkn mlm td, tetiba plak aku t'sedu. naek senak gak dada nih. maleh nk bgn minum air, aku pon layanz lar sedu aku nih. ukh..ark..ukh,ark. dkt 10 minit x renti2.

ntah mcm mne t'pandang si airel dtg bwk secawan air. igtkn dia nk minum. air tuh dihulurkan kat aku. "ammy pye." katanyer. weh! terharu aku siut. terus aku deguk air tuh. dan2 tuh ilang sedu aku. aku tnya dia mne dia tau minum air blh ilangkn sedu. dia diam je.

setau aku lar, xprnh plak kitorg ajar bab tuh sbb seigt aku lar jrg sgt kitorg kena sedu2 nih. Airel ni slalu gak wat surprise. ckp dia, tingkahlaku dia kekdg mcm org tua. pemikiran dia pon kekdg xdpt kita jangka. TAPI.. hah ada tapi tuh, sjk menjak ni pecah kepala aku nk ngadap kerenah dia. kemana dia g tgn nakal dia xprnh duk diam.

aritu dia tuang bedak dlm handbag aku. pastu crean muka aku dia sapu kat almari. xcukup ngn tuh ganache atas kek aku dia calit pkai jari. b'bekas jari kecik dia ats toping kek. ada lg.. cupcakes aku b'lubang2 dia cucuk ngn lidi. byk lg lar x t'list keletah dia nih. slalu xde lar nakal mcm nih. aduyaiiiii..

mcm td, ayahnya soh sapa yg cerai baraikan torchlight g cari sampai jumpa. riak muka dia mmg nmpk tkut tp yg klakarnyer slambe dia tuduh abgnyer. siap ckp lg kat abgnyer. biar ammy amik rotan pukul dia, janji abgnya kena cari smpai jumpa. kunun2 xkisah lar dia kena rotan.

kalau nk b'tekak dgn dia mmg menyakitkn ati. baru 5 thn dh ckp mcm org tua. kalau dh m'bebel ngalahkan mak cik kantin kata adik aku. skrg ni dia tgh sakan ngumpul duit. kalau ditnya nk wat apa, pasti jwpnya nk jadi doktor. Mudah2an Allah kabulkan cita2 nya. amin.

No comments:

Post a Comment