My Heroes

My Heroes

Sunday, May 20, 2012

TEBUS KESILAPAN ARITU..


 Assalammualaikum...

Ptg ni xde benda yg blh aku wat. So kebosanan mula membatasi segalanya. macam biasa lar, bila dah bosan.. galaxy tab aku capai. online intenet. jerngah blog2 org. cari resepi. Hurmmm.. hajat di hati mmg nk cuba wat butterfly rainbow cup cakes.. tp kat umh nih xde plak papercup putih.. Bukak plak peti ais.. check stock brg.. tetiba jer mata t'pandang gugusan anggur yg hubby aku beli pagi tadi. Wahhh ini sdh cukup baik.. Buah2 balance wat pavlova aritu ada lg.. apa lagi kali nih akan aku tebus kesilapan hari tu.
 

Telur ngam2 ada 3 biji. Harap2 sume ok lar.. xde yg dh rosak. Alhamdulillah.. elok pon.. Klu x kena lar pecut g kedai. kedai aisoh kat bwh nih tutup plak. klu x senang cite. xde lar risau sgt. Mcm biasa lar, dlm confident aku m'baking blh wat silap gak..

Di saat nk masukkan esen vanila, cuka dan tepung jagung.. aku dh t'salah masuk bahan... Waaaaaaaaaaa... sepatutnyer masukkan tepung jagung.. aku p letak tepung ubi kayu.. t'sedar kesilapan pon sbb ms nk ikat bungkusan tepung tuh baru t'perasan. Seb baek x gaul sebati lg. Ms tuh mmg rs nk maki hamun diri sendri. So kena lar kaup perlahan2 tepung ubi yg blum b'campur ngn meringue. yg mne aku nmpk tepungnyer sume aku kaup. sikit2 yg xnmpk tuh kira halal lah ya..

hurmmm.. buat utk mkn sndri pon dh selalu silap.. cam ner lar nk wat utk org.. nasib bdn lar klu mcm nih..


 Aritu aku wat sebiji bsr.. kali nih aku wat kecik je. dpt lar 2 biji. pastu kak ipar aku kata kena meriahkan dgn buah2 an.. So aku susun buah2 membukit.. Creamnyer sbb mmg aku xsuka so aku wat ckt je.. tu pon pukul ala kadar sbb xmo pisang berbuah 2x. tp kali nih xrisau sgt sbb aku ada stok bsr pye.

Aku sbnarnyer xtau mcm mne syarat2 wajib wat pavlova nih.. so aku pakai hentam je.. btoi ke idak blkg cite.. janji sedap.. mmg sedap pon. buat kali kedua nih mmg puas ati. Ank bujang aku pon puji.. kak ipar aku pon puji.. aku pon puji diri sndri dlm ati.. hik3..1st time buat tuh bkn xsedap tp t'lebey cream t'kurg buah.. Skrg nih hamik ko.. igt nk letak tggi lg tp takut rebah plak..



buatnyer senang tp costnyer mahal.. klu takat skali skala xpe lar.. ni strawberry je sekotak kecik dh rm10.. kiwi sebiji kat cni rm2.. fresh peach sebiji rm5 (aku pkai peach dlm tin jer).. blum kira anggur lg.. sndri kira lar.. tu x t'msk buah2 lain.. idak lar aku mampu..

tp klu ada sesapa tingin makan.. beli brg2 aku blh tlg buatkan.. tp risiko tgg sendri yep.. hahahaha..

No comments:

Post a Comment