My Heroes

My Heroes

Monday, May 28, 2012

MURAHNYEEEERRR STRAWBERRY ITTEW.....


Malam minggu aritu adik aku yg dr bangi ada tanya mcm mana rupa pavlova tuh? maka aku pon tunjuk lar gambo pavlova dlm camera aku. Hmmm... cantik dan nmpk mcm sedap katanyer. Aku pon belek lar balik gambo tuh. Tetiba rs terliur plak nengok gambo pavlova yg aku wat aritu. Sil n adk2 aku yg laen ada lar request soh aku wat pavlova ni, tp buah strawberry n kiwi plak xde stok. nk tggu dorg rs mcm x sabar je.

Esok pg nyer ( Ahad ), hubby aku kol aku dr psr pg. Dia tnya aku nk beli apa2 lg x? dah jd kebiasaannya setiap pg ahad ke psr pg. Beli ikan, ayam bagai. nak soh aku slalu msk lar tuh. So xde lar reason ikan or ayam xde dlm peti ais.

Aku pon amik lar kesempatan soh dia survey kot2 ada org jual strawberry ngn kiwi. mana tau kot2 dpt lg murah. ye lar 2 jenis buah tu mahal lar kat supermarket.

x lama pastu dia kol aku blk. katanya...

 "Kiwi xde lar, yang. Strawberry je ada."

Wahh!! ini sdh cukup baek. dpt strawberry pon jd lar. aku pon tnya lar kat dia...

 "you beli brp biji?"

dia jwb... "setengah kilo.."

aku tnya lg.. "setengah kilo dpt berapa biji?"

 dia jwb blk.. "byk gak lar.. dlm 50 biji.".  50 biji????? banyak tuh...

Lagi lar xcited aku nk tau.. "berapa henggit tuh?"

 Jwbnyer, "lima hengget je."

sikit pye suka aku dgr.. puas lar aku mkn pavlova klu mcm tuh. Dlm pala otak plak duk rangka nk try resepi lain berasaskan strawberry lar mcm nih.. ye lar kan.. dah 50 biji tuh. Aritu aku beli strawberry 1 pek ada lar dlm 8-10 bj.. regenyer rm10.. ni dah kira b'baloi2. pasni klu nk mkn strawberry blh cari kat psr pg je. suka2..

Pastu aku trus cite kat adik aku, betapa murahnya strawberry kat psr tuh. mcm xcaya je. Dia pon terkezut gak.. tu msti masam, komen nyer.. Aaah.. msam pon masam lar.. nnt letak kat povlova yg manis tuh x terasa masam sgt lar. xsabar nunggu hubby aku blk. air liur nih ckt pye cair.. duk kena telan jer.

nnt bla dah wat pavlova tuh nnt, blh lar aku jemput sil n adik2 aku yg laen makan. dah terbayang betapa sedapnya pavlova tuh.. meringue nyer yg manis, ditambah pula toping nyer yg b'cream tuh dan buah2 yg masam manis.. waahhhhh!!! sedapnya..

Xlama pastu hubby aku pon blk. Rasa nak terkam jer dia bla dia buka pintu. Tp kawal diri sikit. jangan lepas laku..Dia pon letak lar plastik beg atas meja. Walawehhhhh.... xtau nk ckp apa dah... tgk je lar 'buah strawberry murah' yg dia beli tuh..




Nak nangis pon ada, nak ketawa terbahak2 pon ada, nak marah pon ada..Macam2 ada.. Aduyaiii somiku, APTB..





p/s  kalau mula2 tadik duk meleleh air liur, kali nih kena telan air liur je lar... T____________T




No comments:

Post a Comment