My Heroes

My Heroes

Friday, May 25, 2012

HEPI NYER BLA DORG SUKA....

smlm wlaupun marah msh membara aku wat gak kuih utk kindergarten ank aku. arini dorg ada wat birthday party utk sume murid yg dah nyambut sepjg jan - jun. asalnyer xmo lar wat sbb ank aku lahir aug so mmg cikgu xmintak pon. tp bla mak 'upin' mintak tlg aku anto bahulu kat sek. aku pon kena wat somthing lar. klu tetiba je si 'ipin' ni tanya dia pye side mne, aku nk jwb pe. so pike pye pike, aku wat apam polkadot lar. bdk2 msti suka. kecik comel then colorful.

mlm tu gak aku wat. klu nk wat esok slps subuh tkut xsempat plak. tp tu lar kan, bla nk bg org mkn, apam aku tuh x brp nk naek gebu lar kan. sukatan dh btoi. pukul adunan ckt pye cantik naik nyer tp idak gebu gak. geram gak. tp sbb bdk2 yg mkn kan, alah mne lar dorg tau gebu ke idak. hentam je lar.

apam kali nih aku pelbagaikan coraknyer. aku wat corak ladybud, bunga, pokok, abjad yg membentuk HAPPY BIRTHDAY. tp dot2 tetap ada gak. sbbkn x brp nk gebu, idak lar aku snap gambo.

bla anto ke kindergarten, ati b'debo gak. suka ke bdk2 ngn apam polkadot aku nih. blk si airel td, atas motor gak aku interview dia. "cikgu ada ckp apa2 x psl kuih ammy?" ckt pye sronok dgr dia cite. katanyer sume cikgu puji apam aku. sedap lar, comel lar, cantik lar. sampaikan ada cikgu siap tgkap gambo lg tuh.

bdk2 pon duk serbu apam tuh dlu. kata airel, dorg xusik pon kuih dorg. dh abis kuih aku baru dorg sentuh kuih yg lain. hehehehe. kembang gak rsnyer. dlm xgebu xgebu tuh, laris apam aku tuh. siap aku tnya lg kat airel. "suka x org puji ammy airel?" dlm sengeh2 airel ckp,"suka lar."

mmg sronok bla org puji hasil air tgn kita. tp bla org komplen mmg ada rs down ckt. tp slalunyer aku bangkit blk dr kesilapan. ok lar smpai kat cni je. cam biase lar, ank2 dh merengek ajak turun. tp kali nih aku kena b'hati2 bla nyembang. tgn jgn goyang2. k babai.

No comments:

Post a Comment