My Heroes

My Heroes

Thursday, May 17, 2012

PAVLOVA PUNYE PASAL.

Walaweh.. Mlm nih frust giler aku. Seb baek dh larut mlm klu x mau je aku pecut. Ni sume kes t'lebey pandai. Mslhnyer skrg t'lebey pandai tuh bkn sbb memandai2 tp xtau sbnrnyer. Sumpah mmg aku xtau.


Pavlova.. Bunyi mcm menarik jer. Rupanyer pon mcm sdap. Bla org ckp rs seakan mashmallow, trs aku decide nk try buat. Ye lar, aku ni suka sgt ngn mashmallow tp yg halal ssh sgt nk cari. Yg was2 tu byk lar.


ptg tu gak aku pecut g beli brg. sbb bhn2 lain mmg dah Ada kat umh so aku g econsave Jew lar. . . tp sygnyer xde plak whipping cream kat c2. t'paksa lar aku g beli kat kedai kek. bkn apa maleh dah nk cari kat kdai lain. kat kedai kek dah kompom Ada kan. so aku g lar kedai kek bagus. 1st time g sner. kopak gak aku. sume benda aku nk beli. dlm pada tuh aku nih yg dh t'over budget, t'paksa amik lar whipping cream kotak kecik je.


blk umh, lepak2 skjap pas maghrib aku pon start lar baking. tp Kali nih ckt pye nervous. ati nih t'lebey plak gabra nyer. tgk meringue Dah cantik naiknyer. buah2 pon dah siap potong. smbil2 tggu meringue sejuk, aku pon start pukul whipping cream. dlm resepi dia kata pukul smpai b'krim. aku pukul dah elok gebu tp xde plak b'krim. maybe klu b'krim LG sedap kot. aku pon duk kusyuk pye pukul. tup2 tetiba je whipping cream tuh b'air blk. ati nih Dah cuak. apasal lak tetiba Cair. agak dah msti aku t'derhaka nih. aku stop kejap then online tenet.


research napa whipping cream aku Cair. ate beno lar aku Dah t'langgar pantang. T______T. waaaaaa cam ner nih? meringue Dah tggu dihias bagai. nak nangis pon ada. ikutkan ati nk jerk aku ajk hubby aku pecut g giant. rsnyer klu naek motor smpat kot sblum giant tutup. tp d sbbkn aku tgh xkwn ngn hubby aku, maka pendam rsnyer je lar. huhuhuhu. seb baek lar sume org dah tdo klu x sapa lar jd mangsa keadaan tmpt aku lps geram.


padan muka aku. tu lar sapa soh memandai2. hah amik ko. kesudahannyer xjd lar pavlova aku tuh. duk lar dia diam2 dlm peti ais menanti esok hari. xdpt lar opismate aku merasa pavlova aku. hhuhuhu. mmg dah jd kebiasaan, klu aku nk bg kat org merasa homemade aku nih msti ada je yg xkena nyer. mcm kena sumpahan lak. padahal aku dah perbetulkan niat aku tp tetap gak xm'jd. klu b'terusan mcm nih cam ner aku nk bukak bisness? cer ko pike.


xpe lar sekurg2 nyer aku dah dpt pengajaran. next time kena b'hati2 ckt. then beli brg tu bio b'lebey jgn t'kurg. Dh tu jgn baking mlm2. hrp2 esok sume b'jln lancar. dlm redha tuh tingat gak bazir jerk duit aku beli whipping cream tuh. seb baek beli kat kedai kek, so murah lar ckt. murah2 pon duit gak kan. dah lar kdai kek tuh jauh. sabo je lar.

No comments:

Post a Comment