My Heroes

My Heroes

Saturday, May 19, 2012

KEK KARAMEL KU.. DAH ADA GAMBO.

 camne nk upload gambo guna tab nih? duk godek2 xmo gak kuar2. so xde bhn bukti lar ye. bkn pe slalu bla aku baking2 nih slalu aku post kat fesbuk. blog ni dianktirikan. tp bla fesbuk still lae xblh nk login, t'paksa lar guna blog. tp blog plak duk merajuk xmo kasi aku tumpang post gambo. so dgr cite je lar ye korg ye.

arini xde benda yg menarik aku blh buat. nk layan tv, astro decoder aku blum tukar lg. ni gara2 tukar pvr lar nih. dpt plak yg rosak. 2 hari 2 mlm xdpt nengok tv. boring nyer xyah ckp lar.

mula2 budget nk m'bkr ptg. tp Mata plak xblh nk bukak. so lyn tdo dlu. mlm plak pas msk cincai2. ada plak ms t'luang. m'geletik ati nk m'baking. so ape lae bhn2 dh lama standby. go on je lar.

mlm ni aku wat kek karamel. bhn2 nyer xbyk cuma byk step je. xpe bkn ssh mne pon. satu persatu step aku wat. tp bla smpai bab nk wat kek, baking powder aku ilang setin. walaweh.. mne plak g nyer. padahal xde lar aku sepah2 kan brg2 baking aku merata2. mmg selonggok je aku letak. cari pye cari x jumpa2 gak. geram seh.

so, mau xmau t'paksa tebalkan muka mintak baking powder kat jiran. hahahaha.. kebiasaannyer dorg lar yg rajin meminjam brg2, pinjam loyang lar, pinjam pewarna lar, pinjam penimbang lar. Kali ni turn aku plak meminjam.

dah pinjam baking powder tuh, dlm duk gabra slh sukatan lar plak. resepi soh letak 1 sudu teh. aku letak 1 sudu bsr. hamik ko. dh siap bancuh bru sedar kesilapan. apa lar aku nih, klu x buar silap mmg xsah idup. doa dlm ati smoga kek aku x t'jejas lar.

pastu bla smpai turn nk msuk dlm oven, 1 kes lg wat aku resah. sbb wat kek karamel nih loyang kena lapik 1 lg loyang bsr berisi air. 1st time nk wat mcm tuh. t'pike gak klu air tuh mendidih xke melimpah dlm oven. dlm risau aku turutkan gak. dkt 10x aku ulang alik intai kek dlm oven. seb baik cukup time xde benda yg x diingini b'laku.

akhirnyer siap lar kek karamel aku. rsnyer? aku rs sesudu dua jer. mcm biasa ler ank2 yg duk berebut jd tukang rs. b'ulang dorg mkn. last2 gamaknyer dh muak. karamel tuh je yg dorg sental. kek t'usik lg dah. kira sedap lar tuh.

tp tekak aku plak xblh msuk. maybe bau karamel tuh kot yg wat aku loya atau pun dh jd habit aku suka msk tp xsuka mkn. tu lar igtkn nk post gambo tp xblh plak. nnt2 lar aku Cuba usahakan. aku ni wat keje mudah je. bkn xde dgtal kamera tp maleh nk psg usb kabel. nk guna kamera Dr hp plak, Bluetooth kat laptop aku dh b'kurun bengong. xtau setting problem ke or aku yg xbrp nk cerdik.

maka spt slalu aku guna kamera kat galaxy tab aku nih. tp yg xbest nyer kamera nih xbrp nk cantik snapnyer. kekdg t'lebih gelap. kekdg lak t'lebey lighting. ikut suka ati dia je. padahal dh setting btoi2 dah. ahhh lantak lar. janji ada Dr xde kan. sekurg2 nyer ada lar gambo kenangan.

apa xtiviti aku plak esok? byk weh. antaranyer nk bwk ank2 g tgk wayang. cite nangkrong. xpon aku nk tebus blk kesilapan aku dlm penyediaan pavlova aku tuh. buttercream pon aku blum try wat lg. stok brg dh lama duk dlm peti ais tuh. igt nk blajo wat kek cream. senang nk wat ms besday party nnt.

ok lar. sampai kat cni saje. see u soon.

akhirnyer terpaksa gak beralah.. guna gak step paling re'ngah sbb nk upload gambo gak... tp yg sadisnyer tggl sepotong je.. tikus kepala itam curi mkn sblum aku sempat snap gambo kek aku nih.  Dah tu potong pon xcantik.. huhuhuhu.. ignore jer lar yerk..


No comments:

Post a Comment