My Heroes

My Heroes

Thursday, December 29, 2011

SEKOLAH OH MASALAH..

Ya Allah, hari ni btoi2 rs x sedap bdn. Loya ada nk muntah pon ada. Nih sume sbb stress pike psl persekolahan ank2. Hurm.. Baru 2 org ank, aku dh pening. Blum lg 3-4 org. Mcm mne lor org yg byk ank wat persediaan persekolahan ank2 dorg? Mungkin dorg x memilih sgt mcm aku kot.

Si abg baru beli buku tulis jerk. Uniform sek blum lg. Thn lps ada sepsg x guna. So thn ni bli sepsg jerk lor. Pusat tusyen aiman x cari lg kat mne. Aku target nk anto dia kat Era Tinta. Tp x survey lg yuran dia brp.

Si adk lak, aku n hubby blum decide nk msukkan tadika mne. Pening2. Sbnarnyer ada 4 tadika dlm list aku. 1st aku pilih tadika yg prnh aiman bljr dulu. Tadika tuh mmg ok. Fees utk 6 bln pertama RM650 (termasuk yuran bln jan). Yuran bulanan RM150. Yuran 6 bln kedua RM550. Actually xde mslh bg hubby aku. Tp mslh nyer thn depan mmg kitorg target nk pindah. So mmg rugi lor klu bru bljr 3 bln dh nk pindah. Pastu kat tmpt baru kena byr lg duit yuran lg.

Ssh2 aku pilih tadika kemas jerk. Itu pilihan kedua aku. Yuran murah. Bulanan pun murah. Tp hubby aku lak x setuju. Biasa lor kemas ni byk sgt complaint yg kita dgr. Tp sume terpulang pd kanak2 tuh.

Pilihan ke3 plak, tadika nih yuran dia ok. Bulanan pon ok. Tp mslh plak sbb rmai sgt anto ank2 kat sner. Klu aku anto airel ke sner, byk plak org nk tumpang. Bkn lor nk berkira tp cer korg pike, klu takat sorg tuh blh gak aku angkut pkai moto. Tp klu dh dkt 2-3 org, kena lor aku pkai kete. Tp tadika tuh x sampai 1km dr umh. Berbaloi ker? Duit transport yg dorg bg pon blum tentu blh cover duit myk kete aku. nk tlg sorg yg lain kata apa plak. nk tlg sume, nyusahkan aku. xtlg, nnt rs xpatut lor plak. tp yg paling x best nyer plak, ada lor plak soh aku siapkan ank dia, anto p n blk ank dia. pkl 1 nnt bru abg si bdk tuh amik. tu bermakna mkn mnum mmg aku yg kena tgg. alahai.. mmg aku xminat wat sume tuh. ank aku pon blum tentu aku blh uruskan dgn senang. nnt nk layan kerenah ank sndri. kerenah ank org lg. xmo aku.

pilihan terakhir aku, tadika airel last year pye. tp tadika tuh, blh dkategori sbg buang duit jerk. airel xde peningkatan sjk aku msk dia ke sner. teacher tuh ckp airel dh pandai baca. peliknyer bla aku soh baca, xlak airel tau membaca. aku pon pelik. bla tnya teacher mati2 dia ckp airek dh pandai. last2 ms aku xkeje nih, aku ajo airel membaca. alhamdulillah, ada peningkatan. dia dh blh membaca buku BI yg aku bli. x sampai 2 bln tuh.

kesudahannyer, smpai skrg x decide nk mskkan airel ke mana. esok baru wat keputusan. hurmmm.. hrp2 x nyesal lor nnt.

No comments:

Post a Comment