My Heroes

My Heroes

Friday, December 9, 2011

BERCUTI DIMANA KALI NIH?

Assalammualaikum dan slmt pg.
Indah sggh pg ini. Sejuk dan nyaman skali. Klu x kerana my hubby yg duk menganggu concentration tido aku dh sah2 aku msh x bgn lg nih. Tp tks gak kat dia yg duk kacau gaul aku tido, so aku x t'lepas lor peluang melihat mentari terbit. Dgn kicauan pelbagai burung, hurmmm.. Xkan dpt suasana mcm ni kat bandar. Hah! Korg msti t'pike kemana destinasi cuti aku kali nih kan? Penginapan percuma, indoor n outdoor games percuma, tiada limit brp hari nk stay. Cuma msk mkn jerk kena pandai2 sndri. Sudah ada yg jeles ker? Sume nyer itu aku dpt bla bercuti di kg hlman sndri.

But, ada gak yg x bestnyer duk kg nih. Network coverage kat cni terhad lor sgt. Nk on9 monline ni tersgt lor pyhnyer. Lembab siut. Bla lor nk ada perubahan dramistik. Ulu sgt ker? Xde lor aku sgt aku rs. Cuma pekan nih pekan cowboy. Sapa nk rs idup ala2 cowboy meh ler ke sini. Bla mlm jerk sunyi sepi. Kekdg tuh aku sndri confuse time. Igtkan dh pukul 11 mlm rupa2 nyer bru pkl 8. Wah statement x sedar diri tuh. Ms kecik2 dlu duk cni Xde lak t'pike pekan cowboy ker pekan red indian ker. Blh plak idup. Hahahaha. Itu sbb ms tuh katak idup dlm tempurung. Skrg nih katak dah idup kat petshop dh. Hehehehe.

Tingat plak ms kecik2 dlu. Mandi sungai, panjat pokok, berbasikal ronda kg. Alahai skrg nih x merasa lae dah. Nk mandi sg, sejak umh nih dh ada bekalan air, sg tuh dh jd semak samun. Bkn takat ular jerk, buaya pon mungkin ada sembunyi di sblh semak samun tuh. Nk panjat2 pokok, nk naik tgga pon tercungap2 ni kan nk panjat pokok. Mimpi lor. Cari nahas jerk tuh namanyer. Nk berbasikal pusing kg, mintak maap lor, xde dh basikal kat umh abah aku nih dah. Motor berlambak lor. Berlambak kunun. Xde lor, ada lor 4 bijik. Koleksi abah aku. Tp klu ada beskal pon xblh kayuh punye lor. Mau tggal lutut rs nyer.

Alahai.. Aku sorg jerk yg blum mandi lae nih. Mne kan tidak, sejuk siut air nyer. Kekdg tuh pkl 4 ptg bru mandi. Mandi pon skli sehari jerk. Mcm mne lor hubby n ank2 aku blh mandi ngn air sesejuk nih, kulit kerbau ker apa dorg nih. Umh abah aku nih mne ada heater. Berlengeh pon lengeh lor. Psl takut air pye psl aku tarak kisah. Nk berbau hamis pon bau lor bkn aku yg hidu. Org2 sblh yg kena hidu. Hahahahaha. Kejam.

Ok lor. Cukup2 lor aku ngarut nih. Aku nk siap pack baju. Nk ke umh MIL plak tghari nih. Esok ada wedding ceremony. So nk soping baju aku ngn ank2 ptg nih. Mlm kang hubby aku nk lipat2 daun kelapa plak. So aku chaw dulu.

No comments:

Post a Comment