My Heroes

My Heroes

Tuesday, January 17, 2012

TRISHIP KENANGAN TERINDAH

Dah dkt 2 bln aku menganggur. SO far xde rasa jemu ckt pon. Mungkin krn k'busy'an aku di rumah nih, maka tak terlayan ckt pon rs bosan duk di rumah.Cuma kekdg rasa rindu menerpa. Rindu pada kenangan di TRISHIP. bagaikan masih bekerja di sana.

Di bulan ini, pada tahun lepas, saat bos kami, Mr. Patrick mengumumkan company akan berpindah ke Kelana Jaya, ramai staff menahan sebak. Sebak krn kami tahu, hanya setakat itu saja rezeki kami di Triship. Utk berulang alik ke Kelana Jaya mmg tidak berbaloi dgn gaji yg kami terima.

Di Triship, bosnyer yg mmg understanding.. menganggap kami spt ank2 nyer. jrg marah x tentu psl. Jika ada kesalahan yg kami lakukan, dgn penuh professional menegur kami. rakan2 sekerja yg kebanyakannya sporting, 1 kepala ngn aku.. mmg xkan ada galang gantinyer.

Di mana jua aku bekerja, Triship tetap di hati. Stlh berhenti dr Triship, aku cuba mencari pengantinya tetapi dua2 company slps Triship yg aku mencuba nasib x dpt menawan hatiku.

Mmg gaji yg kami terima tidak sebsr mana, tp kebebasan dan kepercayaan yg diberikan kpd kami menyebabkan berat kaki kami utk melangkah meninggalkan Triship. Sehingga 5 bulan meninggalkan Triship, Mr. Patrick masih lagi memberi kata2 semangat kepada aku tatkala aku benar2 rasa tersungkur.

Kerana tiada keserasian di tmpt baru, aku nekad utk berhenti kerja. Dan disebabkan si abg akn menghadapi upsr tahun ini, maka aku memutuskan utk trus berada di rumah di samping ank2.

Semoga TRISHIP INTERNATIONAL LINES (M) SDN BHD sentiasa success dan dpt mengukuhkan kestabilannya. Dan semoga semua x-staff TRISHIP dpt mengubat kepiluan dan memulakan hidup baru.

AKU RINDU KORG.. HUHUHUHUHUU.. MCM NAK BANGUN DARI MIMPI SEDIH NIH..

No comments:

Post a Comment