My Heroes

My Heroes

Saturday, October 24, 2009

AIMAN KENA BEDAL

Klu entry sblum ni cite gembira.. ni cite kurang gembira laks psl aiman. Apa ler nk jd ank aku yg sowg tu... mcm2..

Hari rabu lps, hubby aku balik. Lps jerk dia mandi, dia pggil aiman n soh aiman bwk kuar beg sekolah. Ha? Sportcheck.. Dh terlalu lama hubby aku x wat sportcheck ni.. Aku pun x jangka dia nk wat mlm tu. So abis ler terkuar segala mcm benda dlm beg sekolah aiman. Antaranye buka teks yg tggal kulit buku, buku tulis yg dh hancur, pencilbox yg hya ada boxnyer jerk. Pas2 yg x sggup aku tgk bla ada berkepuk2 daun terup. DAUN TERUP??? jgn pkr lain tau. Ni bkn daun terup yg owg main judi tu, ni daun terup ada gambo katun2 tu. Aku dh byk kali warning aiman jgn main daun terup tu, n then aku dh buang pun skali, tp ada balik.

Apa lg setiap satu kesilapan dan kerosakan, Aiman dpt hadiah dr ayah dia, 1 penampar. Kecut gak perut aku tgk hubby aku naik angin. Sampaikan Si Airel pun jd mangsa sebab nyebuk. Pas2 hubby aku ternampak ler uniform sekolah aiman. Bkn mcm uniform bwk g sekolah dh mcm uniform mekanik kete dh. Huh.. dpt lg 'hadiah' dr ayah dia tu. Aiman x yah ckp ler menangisnyer pun dh xde bunyi.. Sian aku tgk. Berkaca gak mata aku tgk si Aiman. Tp aku x blh nk halang hubby aku sbb klu aku halang dia depan ank2 nnt ank2 aku pkr aku backup dorg.. so dowg akn wat balik.

i2 baru 1 beg, hubby aku mintak lg 1 beg, nsb baik beg ni x seteruk beg yg awal td. Masa Aiman kena belasah ngn hubby aku, Airel ketakutan. Dia lari kat aku, peluk aku n nangis. Maybe x sggup tgk abg dia kena pukul. Sedih aku tgk. Aku xtau nk salahkan siapa.. Salah aku kah sbb aku x pantau aktiviti aiman, x check beg sekolah dia padahal aku sndri kesuntukan ms menguruskan rumahtgga. Atau salah ayahnyer sndri sbb terlalu taksub pd keje shgga lupa tggjwb sbgai ayah. atau mmg salah aiman yg degil dan mengambil kesempatan ats kesibukan ibu dan ayahnyer.

Mlm tu x semena2 aiman tidur berasingan dgn aku. Aiman jenis penakut ckt, dia xkan tido klu xde org meneman nyer. tp mlm itu dia msuk tido di bilik sebelah. Besok pgnyer, aku tgk Aiman byk termenung. Sian aku tgk. Sampai kat opis aku call hubby aku, ckp kat dia keadaan Aiman. Maybe aiman msh terbyg2 dia kena pukul kot. Aku ckp kat hubby aku, klu setakat pukul ni aku pun blh buat. Yg aku mintak kat dia spy sama2 cari jln nk bentuk Aiman tu. Dr nada suara hubby aku, ada kekesalan bersarang kat hatinyer.

Sedih kan???? Msti kowg salahkan hubby aku kan??? cups.. cite x abis lg.

Pagi td turn aku kena g keje. So aku bgnkan aiman n soh dia bersiap nk g umah bbysitter. Aku tgk dia tergopoh2 nk kuar dr umah. Ms dia tutup pintu umah, aku sempat halang dia. Soh dia masuk blk n kemaskan tmpt tido. Aku xde ler syak apa2. Masa aku kuar umah sekali ngn dia, aku terperasan daun terup kat luar tingkap umah aku. Mula2 aku igt ada budak lain letak kat c2. Bla aku pndg muka dia, dia dh ngaku dia pye n kononnyer dia nk buang daun terup tu. Aku tnya dia bila ms dia letak kat c2.. dia ckp td ms aku pggil dia msuk umah blk.

X terkata apa2 aku. Xtau nk hayun penampar lg kat dia atau bising2 marah dia. Aku wat olok2 call hubby aku, ngadu dia main lg daun terup. Padahal daun terup kemarin dh aku buang dh. Ada balik. Smpai skrg aku xtau nk ckp kat hubby aku psl td ker x.. Klu aku ckp aku x sggup tgk aiman kena pukul.. tp klu aku x ckp mcm aku bg muka kat aiman.

Ya Allah, tolongler aku. Apa yg harus aku lakukan utk mendidik ank2 aku supaya patuh pd kata2 aku dan suami. Berilah aku petunjukmu, Ya Allah. Lembutkan hati mrk. Bantunilah aku. Amin...

3 comments:

  1. main card tu pakai duit ker tak???
    kalu just main gitu2 jer biarkan la.Agaknya dia main pas habis waktu belajar @ sekolah kot...Yang penting ko pastikan pelajaran dia tak terjejas udah...

    ReplyDelete
  2. fuh...ngeri lak aku dgr...

    time naik angin mmg susah nak kontrol...

    so, mgkn leh cuba bncg dgn hubby untuk guna kaedah lain... contoh, antara rotan dan penampar, aku prefer rotan ...(jgn la cari rotan utk budak besar..byk rotan sehengget kat kedai plastik tu)

    sebab rotan boleh point kat punggung dan kaki, tapi penampar, sure kena muka... kalau kuat, boleh rosakkan otak ..psikologi pun rosak...

    ReplyDelete
  3. kekza, xkan mu x kenal ank sedaramu itu. klu dpt menepuk lantai x sedor diri. klu setakat menepuk kejap2 tu x heran ler.. dowg x pkai duit tp dia main tu smpai lupa dunia.

    karim, umah aku tu ada 2 rotan. 1 utk aiman n 1 utk airel. tp ank2 ku itu kebal. x heran nyer. sakit skjap jer. aku nk pakai cara halus laks pasni.

    ReplyDelete