My Heroes

My Heroes

Saturday, August 14, 2010

UJIAN BELUM BERAKHIR

actually dh bebrp hari aku duk bukak blog aku. ada benda yg aku nk kongsikan tp ada 1 benda yg menguasai diri aku skrg nih.. Penat..

mmg aku penat.. penat pikirkan apa yg akn t'jadi esok harinyer.. penat pikirkan bla sume ni akn berakhir..mne kan t'sadai kat dewan ni lg.. ank2 plak b'terusan demam.. smpaikan aku pun turut sama t'kena tempias demam mrk.. mujur ler umah yop aku b'dekatan cni.. so mlm2 abis ajer upacara tunjuk "simpati" para wakil dan kenamaan aku blk tumpang b'mlm kat umah yop aku tuh.. pagi2 esok nyer aku dtg blk kat cni..

isu tu kuar.. isu ni kuar.. bkn ahli urusetia jer pening kepala aku pun turut merasakannyer.. pening.. skjap kata mcm ni skjap kat mcm tuh.. mula2 mmg ler xcited aku snap gambor wakil2 dan para kenamaan dtg menjenguk kami.. lama2 aku dh bosan.. bosan dgn apa yg dijanjikan..

td kitorg dpt tau kitorg dpt umah sementara kat seri perantau.. jauhnyer kira2 5,6 km dr cni.. tepat ker anggaran aku tuh.. maybe lebih lg kot.. so ada yg nk g pindah.. ada lak yg xmau.. aku??? ikut ajer ckp laki aku.. dia kata pindah.. bcoz level 4 n 5 akan dirobohkan.. penghuni diminta mengosongkan umah.. it's mean perpindahan terbesar.. bbysitter aku xtau nk g ker x.. xde kata sepakat..

hubby aku dh ckp.. klu bbysitter aku xmau pindah.. kitorg xkan anto budak2 ni ke umah dia lg.. hubby aku soh aku berenti keje.. bahaya.. bygkan bla level 4 n 5 dirobohkan.. level yg lain akn turut sama t'jejas.. apa gunanyer pkns soh kosongkan bangunan klu dorg x kaji kesan pembaikpulih pd umh2 yg len?

bkn takat tu jerk.. pg td, hubby aku berbincang ngn tuan umh kitorg.. tnya mcm mne nk sewa umh.. xkan ler kitorg x duk kat c2 sewa still kena byr.. tp nmpk dr gaya nyer tuan umh tu still nk kitorg byr sewa umh.. aku dh ckp ngn hubby aku.. klu tuan umh xmau b'kerjasama.. kitorg akn byr sewa smpai ujung bulan nih jerk.. pas2 kitorg cari umh len..

x cukup tu.. psl keje aku nih.. aku sndri xtau apa status aku.. still dlm cuti ehsan ker x? opis aku ada cuti ehsan ker? ntah..aritu jbtan tanah n daerah ( ye le kot) ada bg surat pelepasan kpd majikan utk cuti bencana nih.. xtau ler mcm mne nnt.. hrp2 xde ler tolak cuti tahun aku tuh.. cuti tu aku simpan utk blk kg raya nnt.

ni pun proses pemindahan pd ari rabu.. maknanyer aku kena cuti smpai aritu or aku kena msuk keje utk isnin n slasa.. woi.. klu nk kosongkan umah bkn blh ambk ms nk pek dlm sehari.. mau2 mkn ari gak.. cuti???

smmg nyer penat nk pikir..penat sgt2..

3 comments:

  1. siannyer kat ko....kalu aku still kat sana blh aku bantu apa yg patut....benda2 mcm ni kena masuk TV3 jer, baru cepat proses... dowang tak piker ker....dalam bln posa mcm ni...ader yg anak2 nak exam...tak piker semua tu....
    apa pun yg aku leh cakap, sabo byk2 ...ader hikmah disebaliknyer....

    ReplyDelete
  2. Dear Linda...
    Sian kt ko..Banyak2 sabar ek dgn dugaan Ramadhan nih...

    ReplyDelete
  3. thx.. aku dh x mampu nk ckp apa lg dh.. yg aku mampu cuma trus tggu n tggu smpai sume ni kembali spt biasa..

    ReplyDelete