My Heroes

My Heroes

Saturday, August 28, 2010

KEBAKARAN PART 2

hari kejadian
Sesudah kitorg dihantar ke dewan serbaguna, ramai ler org2 kenamaan dtg melawat.. mmg kami x sangka sekejap aje kebakaran tu dpt liputan meluas. Ms tuh Aiman x ikut kami ke dewan.. Dia follow kak ipar aku blk ke umhnyer..

aku pun duk kat dewan tu skjap ajer.. Pastu dpt kol dr adik aku yg Aiman muntah2 n bdnnyer pns.. Nk wat mcm mne, ubat lak ada kat umh.. n kitorg x blh msuk umh aritu.. polis pun siap b'jaga kat kawasan tuh.. Aiman ni plak x blh mkn ubat sebarangan.. So xblh ler kongsi ubat ngn sepupu dia yg len.

Hubby aku kol doktor yg slalu kitorg jumpa tuh.. Mintak ubat mcm yg kitorg amik ari ahad tuh..Sblum aku g klinik, aku g econsave dulu.. Beli pkaian kecik utk aku, hubby n ijam.. ye lor baju x tukar xper jgn yg itu.. kang dpt musibah len lak.. Pastu bli botol susu, pamper n susu Airel... huuhuhu.. utk tu jerk melayang gak rm 100 duit kitorg.. Tp nk wat mcm mne tu 1 keperluan..

Ms aku g klinik amik ubat Aiman, doktor tuh sempat gak berbual ngn aku tnya apa sbnarnyer yg t'jadi kat flat tuh.. Ms nk wat pembayaran duit ubat.. Doktor tu siap ckp kat nurse dia lg, x pyh amik duit.. hehehe.. thx doktor..

Mlm tu cuma aku n ank2 jerk tido umh yop aku.. hubby aku n ijam tido kat dewan.. ye lor msti ada wakil kena tggu kat dewan.. klu x jwbnyer t'cicir ler segala perkembangan..

Mlg bertimpa, mlm tu plak si Airel dh t'kena tempias demam si Aiman.. Mau x mau aku t'paksa ler sorg2 b'gilir2 jaga si abg n si adk.. Ms kak ipar aku bgn siapkan mkn b'sahur.. Aku lak t'tido x sedarkan diri.. Penat woo..

11 Aug ( Rabu )
Pg tu, lps bersiap.. aku drive kete ke dewan... Ms duk kat dewan tu.. mmg meriah, skjap2 reporter dtg.. pastu wakil2 kenamaan.. Charles santiago, Ronnie Liew (xtau ejaan betui ke x), PKNS pye penaung ler kot.. Sapa tah namanyer Othman kot.. (mintak maaf aku x prnh amik port sapa dorg2 nih)..Sumbangan gak bertalil arus.. Kitorg diberi hamper, wang tunai, bantal, selimut, toto.. kiranyer complete ler.. cuma umah jer dorg x bg.. Mkn lak ditaja oleh JKM n ada gak sponsor dr hotel n org persorgan.. Kiranyer cukup ler utk bersahur, mkn tghari n berbuka. Cukup time ada ler plastik mknan msuk ke dlm dewan. Time tu gak ada org yg m'jaga kami.. Gtau waktu berbuka n bgnkan org2 yg tido kat dewan utk bersahur.. En Aziz namanyer.. Lorat gak ngn loyer buruknyer.. Suka sgt mengusik org.. terutamanyer aku.. sbb aku pun loyer buruk gak..

Pg tuh gak, skali lg kitorg g klinik. Kali nih nk amik ubat Airel lak. Sekali tmbh ubat muntah utk Aiman. Ms nk byr.. doktor tu x kira ubat utk Aiman, dia charge ubat Airel jerk.. Malu pun ada gak..Bkn kitorg nk amik kesempatan, tp dh biasa sgt ngn doktor tuh.. maybe dia simpati kot.

Ptg ckt tu, kitorg org diberi keizinan utk naik ke rumah.. wah best ler.. Tp cuma sorg jerk blk naik.. Apa lg aku pun amik kesempatan ler angkut baju aku 1 family.. Cuma dpt cekoh baju pkaian harian jerk.. Baju nk g keje x smpat nk amik..

Mlm tu lps segala acara n perbentangan selesai, aku ngn berat ati blk tido umah yop aku.. Berat ati sbb hubby aku x joint skali.. Bdn aku lak dh rasa semcm.. Mmg betui ler.. Mlm tu kitorg 3 berank demam.. Aku lg ler smpai longlai nk jaga ank2 lg.. ngn aku demam skali.. Sahur tu mmg aku x bgn trus..


12 Aug ( Khamis )
Smpai jer kat dewan aku trus selimut. Mujur ada Lina, dia ler yg tlg tgk2 kan ank2 aku.. Tghari tu aku g klinik.. Tp kali nih klinik len, depan dewan jerk.. Blk dr klinik, trus aku tido.. Baru hubby aku tau yg aku betui2 demam.. huhuhu..

Apa aktiviti kat dewan tu aku x amik pusing.. Hubby aku jerk handle sorg2.. Mlm tu sbb x thn sgt, aku g blik klinik td.. amik injection.. X larat dh woo.. Ms nk wat pembyran.. doktor tu plak ckp x pyh.. Thx doktor.. huhuhuhu..


Ms nk blk umah yop aku, aku dh start merengek mcm budak kecik.. Ye lor, ank2 dua2 demam, aku pun turut demam.. Sapa nk jaga? Klu aku xper ler gak.. ni budak2 dorg tuh.. pyh2.. Mujur mlm tu hubby aku ikut joint tido umah yop.. tggl ijam sengsorg jerk kat dewan.. wakil kitorg..

13 Aug (jumaat)
Sampai kat dewan.. tgk Ijam lak bergulung2 dlm selimut.. Lor demam le plak.. Apa lg ke klinik lg ler.. Tp aku x ikut. Aku lepak jer kat dewan.. Ms ni demam dh x teruk lg dh.. Dh blh hu haa hu haa ngn jiran2.. Dlm2 gelak ketawa tuh, hati still lg bingung ngn apa yg t'jadi.. Pastu runsing gak psl keje yg dh berhari2 x pergi.. Dlm ati arghhh lantak ler.. Family 1st..

Aritu gak, kami dpt tau yg flat tu x slamat diduduki.. Kitorg dimintak utk kosongkan umh.. Tgkat 4 n 5 akn dirobohkan n dinaikkan semula.. blh ker? Ntah ler.. itu keje pkns.. Kitorg diberi pilihan samada ikut proses pemindahan sementara or sewa kat tmpt len. Igtkan aritu dh blh dpt kunci umah.. rupanyer ada lg isu2 yg m'bawa ke penantian..

Mlm tu blk lg tido umah yop.. Bdk2 still demam lg. Aiman smpai merengek2 mintak injection sbb x tahan menanggung demam.. Yg Airel lak, demam ikut ubat.. ubat nk abis jerk bdn dia pns.. dpt jerk ubat ok lak.

14 Aug ( Sabtu)
Aku skali lg demam.. Ms nk packing brg utk pindah pun, Lina n Ijam yg wat.. Aku ms tu bkn malas tp dh t'bungkang tido.. Aku tau ada yg bengang tp nk wat mcm mne.. Aku betui2 demam.. Bkn sengaja.

Abah lak duk kol dr kg.. bkn nk tnya mcm mne keadaan aku yg x berumah nih tp duk push soh aku lpskan ijam blk.. katanyer.. kat kg byk keje n dia x menang tgn nk wat sengsorg.. Umah org pun dia x sempat nk wat.. HUhuhuhu.. Apa ler abah aku tuh..Dia risaukan umah org.. umah ank dia sndri dia x risau ker? Buat umah org tp ank sndri xde umah.. Nsb2..

Ok kengkwn.. stop dlu.. Nk g solat subuh k.. nnt smbung part len lak.. hrp jgn jemu m'baca yerk.. Gambo nnt aku uploadkan.. Bye..

No comments:

Post a Comment