My Heroes

My Heroes

Friday, December 4, 2009

KISAH DI BILIK TIDUR

Bla tgk title ni ntah brp ramai ler yg trus masuk blog aku ni. xcited nk tau. Hihihi. Klu -ve ler yg korg pikir t'nyata korg silap. Ini bknnya entry psl activiti 18sx yerk. Aku nk cite ni psl ank2 aku.


Seperti yg korg tau (yg ambk tau ler), ank sulung aku si Aiman tu jaraknya ngn adik dia 7 tahun. Ops.. Knp terlajak jauh xyah nk story yerk wlaupun story tu still t'kategori dlm title ni. X baek.

So korg bygkan ler.. bila dh jauh jaraknya, it's means dia ni manja le kan. So sepjg 7 tahun tu jrg sgt dia tidur berasingan dr kami suami istri. 1 katil tidur bertiga ler. Dah puas aku cuba memisahkan dia tp x jln gak. Dia kata nk katil dh bli katil tp still mcm tu gak.


Aku prnh sarankan kat hubby aku spy bentangkan toto kat bwh. Bg dia tido kat c2 mcm setgh2 psgan wat. Tp hubby aku bantah habis2an. Ank kesygan ler katakan. Dia laks sggup tido kat bwh. So smpai ler aku dpt Airel, bru ler Aiman mau berpisah dr tmpt tido. Tp syaratnya ada org yg teman dia tido. Nsb baik ler adik2 aku duk skali ngn aku, so xde mslah ler. Skrg ni adik2 aku dh pindah. Aiman dh start balik tido ngn aku. Yg x best nyer wlaupun toto dh dibentang kat lantai, mlm2 still dia menyusup naik ats katil aku. Klu tido diam2 x per ler gak. Ini idak. Dah mcm ikut putaran jam lak. Berpusing sna, berpusing sini. Kdg kala kaki tgn dia naik ke muka aku.

Paling yg x best nyer, bila time hubby aku balik. Mmg mula2 dia tido kat bwh tp bila aku sedar2 jer dia dh ada kat ats katil. Korg bygkan ler 1 katil tido 4 beranak. X ker parah namanya tu. X blh bergerak lgsg.. terkejung jer kat situ. Kekdg aku bgnkan dia soh dia tido balik kat tmpt dia. prnah skali tu 3x aku bgnkan dia.. tp pas2 ada balik dia ats katil tu.. Klu esok pg nya aku tnya knp dia tido ats katil ngn aku, dia jwb dia xtau bla ms dia naik ats katil tu. Kekdg dia tuduh aku yg angkat dia. Ada ke patut?

1 lg, kes cadar n sarung bantal. Aduhai... Sblum tido aku sarungkan bantal, betulkan cadar. tp esok pgnya sume bantal bogel. sarungnya laks bwh katil. aku xtau ler mcm mne jd mcm tu. Aiman n Ayahnyer ler punya keje tu. Sampaikan dh jenuh menyarung bantal aku biokan jer bantal tu berbogel. Klu bab cadar laks, mcm tu gak jadinya. Klu side aku x terjejas cadarnya lain pula klu side aiman or ayahnya, sure terselak cadar tilam. Xtau le mcm mne dowg tido.

Stop bab aiman n ayahnya. Bukak laks bab Airel. Si kecik ni pun dh start wat hal time nk tido. Bknnya x nk tido tp nk tido ats lengan aku. Dia sure nk aku mengadap dia. Klu kepala berpaling ckt pun dia msti nk ikut hala mana kepala aku. Pastu nk aku peluk dia jer. Melekat ler kitowg ank beranak. Klu dia dh terlena n then aku ubah posisi ikut keselesaan aku, pas2 dia tersedar sure dia merangkak mlm2 cari hala mana aku mengadap. tp dia ni tido x selasak abg dia. masih blh diterima lg ler.

itu jer ler story psl kerenah 3 owg buah ati aku tu. Ntah ler bila ler dowg nk berubah.

No comments:

Post a Comment