My Heroes

My Heroes

Friday, December 25, 2009

BAIKNYA HATI SI DIA

Kalau korg jemu baca blog aku ni, aku mintak maap. Bkn aper byk cite kat cni berkisarkan kehidupan aku jerk. Aku xde cite2 lain. Nak cite psl politik, aku xtau menahu psl politik ni. Nk cite psl keagamaan.. Aku takut nnt aku bwk ajaran sesat. So baek ler aku story about my life.

Arini entry aku berkisar ttg hadiah2 yg hubby aku bg kat aku n ank2.. Ntah aper mimpi dia or maybe sbb dia dh bosan ngn aku yg asyik ungkit mengungkit ni. So dia tunai kan ler apa yg aku mintak. Dlu aku bising sbb dia xnk belikan aku jam tgn or gelang emas. Tup2.. dia balik bwk jam tgn bersalut emas. Emas celup ler.. Bijak kan? 2 in 1 lg. Tp aku x kisah janji dpt. Dia bg skali ngn handbag lg tuh.. Brand jam tgn tu? Actually aku x kisah brand apa skali pun. Janji cantik n blh guna. Tp kalau brg kemas lain ler plak. Aku lebih titik beratkan pd kualiti. 916 or 999.. itu baru aku pakai. hahahaha..
Bkn aku jer yg dpt habuan.. ank2 aku pun sama.. Si Airel dpt motosikal berkuasa bateri. Aiman dpt basikal yg diidam2kan.. Mountain bike. X cukup dgn tu baru2 nih hubby aku belikan laks aku notebook. Mcm x percaya jerk. Mula2 aku igt dia main2 ckp nk bli. Masa tu dia bru jerk kuar dr kedai komputer. Aku ckp kat dia klu betui nk bli jom. Aku tarik tgn dia. N dgn selamba dia ikut jerk aku msuk balik kedai tu. Apa lg rembat ler 1. Harganyer dlm rm2 ribu lebih. Orait ler tu. yg penting ado...
Untuk mencantikkan lg entry ni, aku masukkan skali gambar2 hadiah yg dia belikan utk kami.

Ini ler jam 2 in 1 yg aku dpt. actually disbbkan aku dh lama x pakai jam tgn, aku slalu lupa kewujudan ia nih.


Ni laks motorsikal yg dia belikan wat Airel ms raya haji baru2 nih. masa tu kitorg g tgk jualan gudang. Mula2 igt nk bli basikal kat Aiman but basikal yg dijual kat c2 kurang menarik, so kitorg tertarik ngn motorsikal berkuasa bateri nih. Bila dia tnya jerk nk bli ke x? aku automatik ckp bli. sbb bkn senang nk dpt offer dr dia mcm tu. mula2 pilih yg rege below rm150. tp disbbkan airel ni tggi orgnyer n x sesuai pkai motorsikal yg size kecil, kitorg t'paksa beli yg bsr ckt. Bila dh bli yg bsr budget dia pun bsr ler kan...


Basikal ni laks kitorg bli pd ari yg sma sbb Aiman dh mengamuk sbb airel dpt motorsikal. Ms tu abah aku joint skali survey basikal nih. aku pun kecek ler dia soh dia topup ckt. Mau x mau dia bg rm100 wat tokok beli basikal aiman. Reger basikal nih rm200 lebih.


Dan inilah hadiah yg paling berharga dlm hidup aku. Dari dlu lg aku nk kan benda alah nih. Tp dia ckp dia xnk belikan krn dia xmau aku terlalu mengadap benda ni sampai aku mengabaikan tggjwb aku. Ntah apa yg wat dia berubah pendirian. akan aku buktikan tggapan dia salah.

Dan entry ini wat pertama kalinyer aku wat dirumah.

4 my husband, thanks a lot sbb tunaikan sume permintaan kitorg wlaupun sume nih pakai duit gaji u sndri.

Pendek kata, amalkan lermcm ini slalu.. sbb esok2 ada benda lg yg kitorg nk request. hehehhe..

No comments:

Post a Comment