My Heroes

My Heroes

Wednesday, January 13, 2010

Kunjungi GH lg..

Td aku g GH. Continue check-up. Doktor soh aku wat MRI. Tp kena tggu pihak hospital call gtau appointment date dia.. Katanya maybe dlm ms 2 mggu. Result kuar laks lps 3 mggu. Pas result kuar kena tggu 2 mggu bru set appointment balik. it's means lps wat MRI nnt, appointment aku bulan 3. Lama lg tuh.

Arini habis awal.. 9.30 pg dh settle sume. Igt blh ler aku ajak hubby aku g tgk wayang ker.. dating ker.. tp dia KENA msuk keje laks.. Hampa? Xyah ckp.. Ini bkn 1st time.

Apa yer pilihan aku... Apakah aku mengharapkan yg buruk atau yg baek. Kekdg aku nk dgr doktor tu ckp mcm ni,
" mengikut hasil dr scan ini, kami dapati ada tumor di kepala anda. Jangka hayat anda cuma beberapa bulan krn tumor ini sudah diperingkat kritikal."

Apa reaksi aku ye ms tu.. xcited? Msti ms tu blog aku nih jd famous sbb ramai org akn jenguk beri sokongan. Betui x? Tp andai kata itu yg terjadi, mudahkah saat2 pemergian aku nnt? adakah aku akn menderita menahan kesakitan? Slps mati, apa yg akn aku lakukan di sner? Bagaimana dgn ank2 aku? Siapa yg mahu menjaga ank2 manja aku tu? melayani kerenah mrk.. Klu skrg mrk hanya bergantung kasih pd aku, apakah slps ini ayah mrk mampu buat apa yg aku buat slama ini.. adakah mrk akn terabai?

Huh.. Krn ank2 lah aku mengharap jwpan dr doktor begini,

" anda tidak didapati mengidap apa2 penyakit kronik. " Dan aku akn teruskan hidup mendidik ank2 aku, menjaga mrk dan meneruskan tugas2ku sbg isteri, ibu dan seorg pekerja.

Sesungguhnya apa yg terjadi aku trima dgn redha. Mungkin Allah S.W.T tahu apa yg terbaik utk aku.

2 comments:

  1. atau Dr tu jwb mcm nih... sebenarnya penyakit ni masih di peringkat awal.. boleh dirawat dan kebiasaannya pulih dalam tempoh 3 minggu.. dan kosnya pun tak mahal, RM300K sahaja..

    ReplyDelete
  2. huhuhu... mne nk cekau duit byk tuh??

    ReplyDelete