My Heroes

My Heroes

Saturday, December 19, 2009

Ianya datang semula

Ianya dtg semula singgah dlm tubuhku.
Menganggu tugas2 seharianku.
Menganggu pemikiranku.
Memaksa aku mengawal setiap gerak geriku
agar tidak tumbang.
Ia dtg semula menyerangku stlh bermggu2 pergi.
Melenyapkan memoriku sedikit demi sedikit.
Menghapuskan kudratku,
dan merentap kebebasanku.
Ia terlalu menyusahkan hidupku,
membuat aku terpaksa melengah2kan tugasku,
memaksa suamiku memikul tggjwbku,
membuat ank2 ku terbiar tanpa perhatian.
Andai ini dugaan dariMu
yg menguji kekuatan dan kesabaranku,
Aku terima dgn redha.
Andai ini ujian dariMu,
yg menguji sejauh mana keimananku,
Akan aku buktikan kemampuanku.
Cuma satu yg kupinta dariMu,
Kasihanilah anak2 ku,
yg bergantung harap padaku
membelai mrk, mengembirakan mrk.
Dan yg kumohon
kasihanilah suamiku,
yg terpaksa memikul tugas2ku,
tatkala aku berhempas pulas menahan kesakitan
disaat dia jua keletihan.
Seandainya ujian ini masih perlu aku teruskan,
berilah aku sedikit kekuatan,
disaat mrk berada disekeliling ku,
agar mrk tidak terabai,
agar mrk gembira disampingku.
agar mrk tidak runsing melihat aku,
Janganlah dilibatkan mrk dgn kesengsaraan ini,
jgn disusahkan mrk dgn keperitan ini.
demi suami dan ank2ku.
p/s : Allah menguji mengikut kemampuan kita.

2 comments:

  1. baru baca dlm readers digest bulan ni... ada tulisan mengenai masalah sakit kepala sering berpunca dari masalah sekitar kawasan sinus.. iaitu sekitar hidung & mata.. orang melayu biasa sebut resdung la.. jadi kesan resdung bukan sekadar bersin, malah menyebabkan sakit kepala yang berulang-ulang..

    ReplyDelete