My Heroes

My Heroes

Tuesday, July 1, 2014

Umahku Yg ntah Pe cite tah

Assalammualaikum..
Salam ramadhan sume..

Entry kali ni aku nk share ngn korg cite psl umh aku tuh.. sbnrnyer ikut hati nk share kat fb..tp phm2 laa kan.. kang kita maksudkn lain.. org pike lain.. kang kata kita nk b'lagak lak..

Sbnr nyer bkn laa niat aku ni nunjuk2.. tp nk share betapa serabut nyer kpla otak ni memikior mslh umh yg x settle2.. bank blum byr lg kat pemaju laa.. consent x approve lg laa.. apa kejadahnyer consent tu entah laa.. penting ker? Penting laa kot..

Tu laaa.. sume bnda tu x settle lg.. tp hubby aku dh start wat renovation umh.. renovation tu pon 1 mslh lg.. pye laa survey contractor sane cni.. last2 kitorg amik pemaju gak laa..  dh laa murah bebenor.. pastu byk brg dia sponsor je.. baik sesgt.. aku ni rsau gak tkut ada udang d sebalik mee..

Brg2 umah cam kipas, water heater, lampu, hob & hood, sume dh bli nih.. tggu nk,psg je.. utk kipas siling je 4 bj hubby aku bli.. psl umh ni gak byk bertekak ngn hubby.. aku ckp xyah nk m'bazir.. guna je pe yg ada.. tp dia idak.. cam2 dia nk..

Ikut ht nk lantakkan je.. tp tu laa yg x sdapnyer.  Byk urusan yg x settle lg nih.. sume mau pkai ongkos..hubby lak boros nyer ya ampun.. xleh nk tgur dh.. excited sgt.. sume nk tukar bru seboleh2 nyer.. byk ke duit dia? wallahualam..

Dlu ms nk bli umh dia liat.. dh bli nih, dia plak yg over.. aku ckt pon xblh nk deco ker, bg idea ker.. xmau nyer dia nk trima idea aku.. smpaikan lgsir umh pon dia nk pilih sndri..

Aku xde keterujaan nk deco umh sbnrnyer.. slagi sgla urusan xsettle2.. slagi tu aku duk dlm was2.. hubby aku lak nmpk nyer dh mcm x engat dunia..

Klu laa sume dh settle.. in shaa Allah beraya d umh baru laa kami.. tp cam slow je proses nyer.. consent perlu d sign menteri bsr kata lawyer.. skrg ni menteri bsr duk sibuk ngn partinyer yg huru hara.. jiwa tgh kacau tuh.. mne nk ngadap application sume..

Klu laa ada org dlm blh tlg push proses ni cpt ckt kan bgus.. tp bp pemaju ni pon bkn calang2 org.. Dato' gak.. xkn xbkh tlg ank kan..

Hrp2 xde mslh bsr laa.. berkat bln yg mulia ni, moga urusan ni d oermudahkan Allah.. Amin..

No comments:

Post a Comment