My Heroes

My Heroes

Wednesday, July 9, 2014

MY P.A

"Aiman, buang samph.."
"Aiman, g kedai.."
"Aiman, meja lap.."
"Aiman, bju bsuh.."
"Aiman, sidai bju sek adk.."
"Aiman, iron bju sek adk.."
"Aiman, timetable adk dh bt ke?"

Tu laa asisstant aku.. org kuat aku dlm umh.. klu time tgh mood baik, aku bg arahan direct je.. tp klu tgh moody, lain plak bunyi arahan tuh.. sllu nyer agkmsinis dan kasar..

"Aiman, sampah ni nk buang dlm bilik ko ker?"
"Aiman, mata ko kat mne? Meja ni b'sepah mknan, xreti nk lap ke?"
"Aiman, ko nmpk x bju dh menambun.. nk ckp bru bt ke?"
"Aiman, ko xde tgn ke nk sapu smpah.."

Byk lg laa.. sume Aiman tu.. Aiman nih.. adk aku prnh ckp.. Aiman ni tukar nm jd Aminah je laa... suka suki ht dia je..

Kekdg tu plak, thp melampau pon ada.. bla sampai thp penyegan..

"Aiman, amik air utk ammy.." duk goyang kaki kat sofa.. lps mnum hulur blk cwn kosong kat dia..

Tp kekdg lak dia plak offer..

"Ammy, nak air teh x? Aiman bt kan.."

Aiman ni srh je dia bt pe.. In Shaa Allah dia akn bt.. tp kekdg tu kena push gak laa.. 2,3x gak kena suruh..

Sbb pe aku soh dia wat sume keje tuh? Konon2 nyer ajar dia laa bt keje umh.. ada 2 sbb.. 1 sbb jgka pendek.. 1 sbb jgka pjg..

JANGKA PENDEK : nak memudahkan keje aku.. xde ank ppuan nk diarah2kn.. ank laki pon jd le..

JANGKA PJG : utk ms depan dia.. kita xtau ms depan dia camne.. nnt dh kawen exspecially.. klu dia keje elok, gj lumayan.. bini xyah keje, dh tentu laa bini wat keje umh.. klu dia kena hrpkan bini keje nk bntu dia.. so dia kena lak bantu bini wat keje2 umh.. xkan laa nk perah keringat bini je.. (kebykan aku tgk somi zmn ni jnis yg 100% bebankan bini yg b'kerja). Sian kat bini, ank nk jg, umh nk jg.. laki lak cwn sebijik pon x reti nk bsuh..

Betul x?

No comments:

Post a Comment