My Heroes

My Heroes

Tuesday, July 14, 2009

SURATAN ATAU KEBETULAN

Aku tersedar dr tidur apabila terdgr suara Airel yg menangis2 memanggil2 ayahnya. Aku capai Airel ditgn adik aku. X sedar bla ms dia tidur dgn lina. Mmg kebelakangan ini Airel tidak kisah utk tidur dgn siapa pun. Samada Lina ataupun aku.
Semasa Airel dipangkuanku, dia msh menangis menyebut2 nama ayahnya sambil tgnnya menunjuk kearah pintu rumah. Lagaknya spt bru melihat ayahnya keluar meninggalkannya. Situasi itu slalu berlaku jika dia mahu mengikut org keluar. Puas jua aku memujuknya namun tangisannya tetap x reda. Menjerit2 sambil mengajak aku keluar rumah.
3.52 pg aku call hubby aku yg bermalam di rumah sewanya di Serdang. Meminta hubby aku memujuk Airel. Namun Airel x spt slalu. X mahu bercakap dgn ayahnya. Mungkin stlh penat menangis, dia meminta susu. Puas minum sebotol susu dia terus tertidur.
Sebenarnya sebelum Airel menangis, aku turut bermimpi hubbyku. Dia berbaring disebelah aku sambil .....(18sx). Aku cepat tersedar bhw kewujudan palsu itu. Lantas aku menghalaunya sambil berkata aku x mahu mengandungkan ank syaitan.
Seketika kemudian barulah aku terjaga dek tangisan Airel. Apakah ini kebetulan atau mmg ada makhluk lain di rumahku itu???

p/s cerita dipendekkan dek krn kekurangan masa.

4 comments: