My Heroes

My Heroes

Wednesday, July 15, 2009

APA NAK BUAT??

Pg tadi, bbsitter call, katanya

"linda, jgn g psr mlm arini, ada org nk sembur ubat nyamuk dr umh ke rumah.. pukul 5.30 ni. Bebudak lain ni xper. Takut ank ko jerk. Nipun akak soh ank akak ponteng sekolah.. takut2 ko x smpat sampai.. blh gak dia bwk pelari Airel"

Lps berjanji akn terus balik ke umh, aku call hubby aku. Kataku,

"Nak wat mcm mner ni, yah. Saya x blh mintak blk awal, Kak Ct x keje arini. Saya sorg jerk."

Idea demi idea hubby aku bg tp still x puaskan ati aku. Why? Sbb hubby aku ni senang jerk. Call yop tye dia keje ke x.. Klu x soh dia ambk Airel.

Amboi, bab tue yg aku x stuju sgt. Dh byk kali aku mintak tlg ngn yop. X sedap lak kan. Klu skali dua x kisah lg. Ni dh byk kali. Nak mintak hubby aku blk ambikkan Airel.. Jwpannyer, jgn harap.
Mau x mau, aku tawakkal jerk ler. Mintak2 dorg sembur lmbt ckt. Klu pukul 6 tu smpat ler aku smpai umh.

1 lg, lps kene sembur mesti umh tu kene dibersihkan ckt. Maklumler ank2 aku ni sensitif ckt ngn bau2 racun ni. Mane ler aku nk campak 2 beradik ni. Payah ler mcm ni. Mati kutu dibuatnyer.
Nak antar umh yop aku, nk nyusahkan dia lg. Pastu nk g ambik blk dorg ni mlm2 nnt. Aduih.

Airel n Aiman ni special kes ckt. Dorg berdua ni ada G6PD deficiency. Lebih senang ckp kekurangan sel darah merah. Mmg secara dsrnyer x bhy sgt ttp kena diawasi dr factor pemakanan, ubat2an dan juga bau2 an.

X pyh ler aku terangkan secara menyeluruh. Nak tau lebih psl G6PD ni g jerk surf intenet. Yang penting apa aku nk buat skrg. Tawakal jerk ler.

1 comment:

  1. ala ..ko balik jemput bebudak tu, pastu balik opis semula..cukup time, balik la..kemudian gi jenjalan..shopping ker..mesti dah hilang asap fogging tu..biarla berasap luar rumah aja ..

    ReplyDelete