My Heroes

My Heroes

Friday, August 8, 2014

MCM NI PYE ORG PON ADA

cite terjadi mlm td..
dlm pkl 9 lebih, pintu umh kena ketuk..
igtkn jiran2..
ank sulung aku pon g laa bukak..
lebih kurg camni aku dgr dia brdialog,
"Ayah xde.. keje mlm.."

ttba dia b'paling kat aku, dgn muka yg cuak..
"ada org carik ayah.. dia tau nm ayah.."

aku pon meluru ke muka pintu..
ada 2 org berbangsa india d dpn pintu.. sorg llaki, sorg ppuan..
aku pon tya laa,
"Ada apa ye?"
Llaki india tu tya blk kat aku..
"ni umh azahar ye?"
"Ye.."
"u isteri dia?"
"Ye.. knp?" aku igt sedara hubby aku.. tp dia ckp camni plak..
"Azahar srh dtg umh, sbb nk amik medical card utk wife dia.."
dlm ht, eh..laki aku xckp apa2 pon..
"skjap ye.." aku tutup pintu, g dlm bilik.. sbnr nyer hubby aku ada dlm bilik ms tu..
x keje pon..ank sulong aku menipu je.. ye laa.. dia pon x suka mybe
pd salesman2 nih..

aku soalselidk hubby aku..
dia ckp dia x janji pon apa2 ngn org tuh
so nk d pendekkan cite
aku berlakon laa call hubby aku dpn dorg
tp laki india tu seboleh2 nyer nk kol sndri..
aku ckp kol laa.. xde hal pon..

lps tu aku tya laa, knp nk dtg xbgtau dlu..
(Ye laa kan.. dtg dh laa mlm2.. pastu main ambush je..
nmpk mcm desperated sgt..)
dorg ckp, ada jumpa client kat cni, tu yg trs dtg..
kot ye pon xkan xblh kol kot kan..

lps tu si ppuan india tu mula laa
bertanya tu.. tya ni pd aku..
laki aku ni HINDU MUSLIM KE?
BLA MSUK ISLAM LAA..
SNDRI MSUK KE?
nmpk sgt mcm x suka.. siap blh buat muka lg tuh..
kurg ajar sgt nmpk nyer..

xtau laa apa mslh nyer dgn dorg tuh..
aku xkesah klu yg bertya tu kwn aku ke,
sedara mara aku ke, jiran2 aku ke..
ni skali jumpa dh nk soal selidik aku..

lg 1 yg aku musykil sgt tu,
apa makna HINDU MUSLIM
setau aku.. hindu tu hindu laa..
muslim tu muslim laa..
dua2 tu agama..
mne ada sorg blh anut 2 agama serentak
tp klu INDIA MUSLIM tu aku sllu dgr
iaitu org INDIA (bangsa) menganuti ISLAM (agama)..

elok je org tu blah,
aku tgur hubby aku..
jgn skali2 bg address kita kat org yg kita bru knl.
ni dorg dh tau umh, msti dorg dtg lg nnt..
sbb ms sembang ngn org tu, dia ckp dh 2x dtg cni
tp kami xde kat umh..

terdesak sgt nk jual insuran sgt ke?
kaum tu mmg suka bt biz ni kan..
meluat..


Posted via Blogaway

2 comments:

  1. bahaya tu...takut ader udang disebalik pesemboq hahahha
    linda eloknyer jgn bukak pintu terus kalu mlm2 org ketuk pintu jeguk dl kot tingkap

    ReplyDelete
  2. Ank yg rajin bukak pintu.. dh psn lagu mn pon x mkn..

    ReplyDelete