My Heroes

My Heroes

Tuesday, August 25, 2009

PENGALAMAN KEJE AKU..

Klu cite ttg pengalaman keje... aku xtau ada ke x org yg pye pengalaman keje mcm aku. Ade kot. Tp bla tulis kat resume aku jrg tulis sume nyer sbb apa? Sbb gerenti aku x dpt keje pye ler.
Ni ler pengalaman2 keje aku ikut turutan.. Jgn terkejut nooo...

Lps SPM
1. Company : Pelangi Forwarding, Port Klang
Jwtan : Typist
Tempoh keje : 3 bulan kot

2. Company : Segani Agencies Sdn Bhd, Port Klang (kat cni aku jumpa ngn kak ipar aku)
Jwtan : Doc Clerk
Tempoh keje : Ngam2 1 tahun

3. Company : Edaran Prisma Sdn Bhd, KPM Port Klang
Jwtan : Clerk
Tempoh keje : 2 bulan

4. Company : Micromechanic , Jelapang Ipoh. (Kat cni aku jumpa hubby aku).
Jwtan : Visual girl (lepas tolak twran dorg jd receptionist)
Tempoh keje : X sampai 1 tahun 1/2

5. Company : Kilang sarung tangan (x igt namanyer), Kuala kangsar
Jwtan : Operator
Tempoh keje : 1 hari (pecah rekod)

6. Company : Moritetsu, Kg Aceh, Sitiawan
Jwtan : Operator
Tempuh keje : 2 bulan

7. Company : Unisem (m) sdn bhd, Simpang Pulai
Jwtan : QA
Tempuh keje : 9 bulan

8. Company : Carsem (m) sdn bhd, Jelapang
Jwtan : QA
Tempuh keje : 3 minggu

9. Company : Polypart, Silibin
Jwtan : QC
Tempuh keje : 9 bulan (lps bersalin aku resign)

10. Company : Cartex (x igt nama tempat)
Jwtan : Cashier (penipu pye tauke.. ms interview kata nk bg clerk)
Tempuh keje : x sampai 2 bulan

11. Company : Triple L sdn bhd, Jelapang
Jwtan : Mesin operator
Tempuh : x sampai 2 tahun

12. Company : Unisem (m) sdn bhd
Jwtan : Electrical test
Tempuh : Ngam2 1 tahun

13. Company : ADM Industries sdn bhd, Pandamaran
Jwtan : Admin n Account clerk
Tempuh : 10 bulan

14. Company : Econsave, Pandamaran
Jwtan : Account clerk
Tempuh : 2 bulan

15. Company : Growth Factor sdn bhd, Pandamaran
Jwtan : Admin n Account Clerk
Tempuh : Ngam2 1 tahun gak

16. Company : Triship Int'l Lines (m) sdn bhd
Jwtan : Account Clerk
Tempuh : 1 tahun 8 bulan ( skrg )

Adakah akan ada pertambahan senarai ni. Rasa2 mcm ada jerk... Itu baru start dr lps spm x termasuk lg partime ms sekolah dlu.

Klu ditanya byk2 company aku suka yg mne.. aku suka company skrg. Nak tau knp? Kat cni ramai yg 1 kepala ngn aku. 2nd aku suka company tmpt aku jumpa hubby aku dlu. Best maklum ler ms tgh bercinta. 3rd unisem ms kali ke2 aku joint balik. Ms tu aku glamer. Technician ramai yg usya aku. Walhal aku dh berank 1 but still dorg kata aku mcm ank dara.. Hehehe.. Jgn jeles.

Tp klu diberi pilihan aku lebih suka 1 company ngn hubby aku. Mmg setengah org x suka. Hubby aku pun x suka. Dia x ckp tp aku tau. Ntah ler knp yerk? maybe sbb aku suka nk jd kawan sekerja dia kot. Atau aku suka tgk dia buat keje. Atau aku nk tgk dia ni betui2 buat keje ker main mata. Atau aku suka buat dia jeles. Rasa mcm nk apply jerk keje kat tmpt dia. Sony wait for me.. Honey I'm coming... Mcm ler blh dapat.

5 comments:

  1. hu hu..hebat perjalanan hidup ko.. aku biasa aja..abis belajar, kerja di tempat sama..since ogos 2001.. kira dah genap la 8 tahun...

    ReplyDelete
  2. alangkah bagusnyer kalu aku dpt bertahan lama mcm ko n ami. huhuhu...

    ReplyDelete
  3. Perghhh...Banyaknya.....
    Kalau ikutkan aku..Sejak lepas habis sekolah n habis uni...5 tempat j...Yg paling lama dah sah2 la Environment Institute of Malaysia yg aku keje skrg nih....Lama x lama la...Dah nak masuk 6 tahun dah...

    ReplyDelete
  4. hehehe...
    Ieda, aku bukan mcm korg educated. Klu korg kumpul sijil aku kumpul appointment letter jerk. hahaha...

    ReplyDelete
  5. Tpkan linda..
    Pengalaman yang ko dapat tuh..memang xde jual beli...berharga tuh...

    ReplyDelete